
Krajně pravicoví klauni věří, že Brigitte Macronová je chlap
21. 3. 2025 / Fabiano Golgo
čas čtení
3 minuty
Ale pozdržme se a zvážeme tu opovážlivou myšlenku. Brigitte Macronová, žena, jíž je sedmdesát let, matka, babička, učitelka a osobnost tiché důstojnosti, má prý být dvojakou bytostí tak složitou, že by zahanbila i nejodvážnější romanopisce. Podle konspiračních proroků přišla na svět jako Jean-Michel, prodělala změnu pohlaví a odvěké časy klame celý svět. Její první manžel? Pouhá chiméra, umně vykonstruovaná záhadným strýcem.
A přesto tento příběh nešuměl v zapomenutých koutech internetu, nýbrž se s jízlivou radostí rozlil po celém světě. Candace Owensová, neochvějná ve své pravdě, spustila ráznou kampaň a v sérii videí, zvané Devenir Brigitte, předhodila veškerou svou reputaci v sázku. Tucker Carlson, aby nezůstal stranou, popadl senzaci a vykřikl: „To mi vyrazilo dech!“ Co dalšího by mu mohlo dech vyrazit? Možná objev, že Měsíc není z eidamu nebo že voda je mokrá.
Skutečná tragédie však nespočívá v absurditě těchto tvrzení, ale v tom, že na světě existuje někdo, kdo je ochoten jim naslouchat. Časy jsou rozervané a pravda, kdysi tak pevná a něčím posvátná, se třepí jako plášť vichřicí. Konspirace rostou na půdě podezřívání, vzkvétají v atmosféře strachu a nedůvěry. A lidstvo, ochotno věřit ve vlastní stíny, sahá po absurdních vysvětleních, která mu poskytují čistější a přehlednější obraz světa.
A tak příběh Brigitte Macronové nalézá místo mezi těmi, kteří věří v podivnosti skryté pod povrchem reality. Tato legenda se připoutala k hluboko zakořeněným obavám: ke strachu z cizoty, k podezření vůči mocným, k rozmrzelosti z elit. A přesto, v čem se liší od jiných bludů? Někdo věří, že Země je placatá, někdo že vlády řídí ještěři. A nyní je zde nová větev, nové evangelium absurdity.
A tak se ocitáme na pokraji doby, kdy absurdita není jen pobavením, ale je oslavována, kdy směšnost není odmítána, ale šířena s horlivostí evangelia. Příběh Brigitte Macronové, přetvořený v groteskní karikaturu alchymií konspiračních teorií, stojí jako svědectví lidské schopnosti věřit čemukoli. Je to podobenství naší doby, zrcadlo nastavené kolektivní psychice, které neodráží pravdu, ale zoufalou touhu po příběhu - jakémkoli příběhu - který zjednodušuje složitost existence.
Nakonec
tragédie nespočívá v tom, že takové příběhy existují, ale v tom, že
nacházejí úrodnou půdu v myslích, které nejsou ochotny nebo schopny
rozlišit mezi skutečností a fantazií. Nesmějme se tedy příliš hlasitě
tomuto žertu, neboť jeho obětí jsme my sami.
1781
Diskuse