Británie: Šílenec Sunak skutečně zrušil projekt výstavby jediné britské vysokorychlostní železnice do Manchesteru
5. 10. 2023
Navzdory odporu tří předchozích konzervati...3. 10. 2023
Henri Murison, výkonný ředitel Northern Powerhouse Partnership, řekl: "Je šílenství opustit projekt, který měl být vlajkovou lodí britské infrastruktury. "
Konzervativní poradci jsou si vědomi toho, jak bude vypadat, když premiér oznámí zrušení vlakové linky do Manchesteru z bývalého nádraží v Manchesteru.kde se koná vyroční konzervativní sjezd.
Premiér strávil několik týdnů přehodnocováním argumentů pro projekt poté, co se náklady vyšplhaly na nejméně 71 miliard liber měřeno v cenách roku 2019, a své rozhodnutí bude rámovat jako důkaz, že je ochoten přijímat nepopulární rozhodnutí v dlouhodobém zájmu země.
Během tohoto procesu však nekonzultoval některé z těch, kteří stojí v centru projektu, včetně vedoucích představitelů společnosti HS2 Ltd, která je pověřena jeho realizací.
Sunak by dokonce mohl oznámit, že vysokorychlostní trať bude končit na okraji Londýna a vlaky budou zastavovat v Old Oak Common, a nikoliv 10 km východně v Eustonu, přičemž část ušetřených peněz bude použita na alternativní dopravní projekty pro sever.
Někteří členové vlády navrhují, aby se peníze místo toho použily na železniční spojení mezi východem a západem, ačkoli plány na vysokorychlostní trať mezi Liverpoolem a Hullem závisí na tom, zda bude nejprve vybudována část infrastruktury HS2.
Andy Burnham, labouristický starosta Velkého Manchesteru, v pondělí řekl: "Pokud zrušíte HS2, zrušíte tím i možnost, že v dohledné době vznikne nová východozápadní trať přes sever Anglie. Nepřijmeme vágní závazky o zlepšení spojení východ-západ - opravdu ne - protože lidé zde na funkční železnici čekali příliš dlouho a my nehodláme prodat naše vlastní obyvatele na úkor města."
přeskočit propagaci zpravodaje
Darren Caplan, výkonný ředitel Asociace železničního průmyslu, řekl: "Toto neustálé salámové krájení projektu zrazuje původní účel HS2, kterým bylo zlepšit spojení a ekonomiku Spojeného království a zároveň umožnit přidání kapacity klasické sítě a pomoci vládě splnit její cíle čisté nuly. Rozhodnutí o zrušení by také vyslalo mezinárodním investorům hrozný signál o schopnosti Spojeného království realizovat velké infrastrukturní projekty."
Andy Bagnall, výkonný ředitel společnosti Rail Partners, uvedl, že zrušení manchesterské etapy "vyvolá šokovou vlnu v železničním průmyslu, jeho dodavatelském řetězci a u všech, kteří mají na projektu podíl, včetně severních komunit, kterým by sloužil".
Diskuse