8. 2. 2019
S elektromobily je pro změnu problém s bateriemi. Jednoduše
stále ještě není k dispozici taková baterka, která by umožnila
dlouhý dojezd a mnoho let výdrže kapacity.
Navíc s rozvojem samořiditelných vehiklů pravděpodobně dojde ku
změně přístupu k vlastnictví vozů. Je dost ptákovina, aby každý
měl vlastní auto. Většina aut stejně jenom parkuje. A nejvíce
ekologické zátěže představuje jejich výroba. Takže mnohem větší
zátěž pro přírodu představuje množství vyrobených aut, než
jejich provoz.
Nu a potom by byl nesmysl, aby stát dotoval nákup aut občany.
Budou vznikat firmy s flotilami vozů jež přijedou na objednání
sami a sami člověka odvezou kam potřebuje. A ještě se cestou
zastaví pro dalšího pasažéra, který jede na stejné místo.
Ekologii a rozložení dopravy by také výrazně prospělo, kdyby
všechny firmy a fabriky nazačínaly ve stejnou hodinu. Když bude ve
městě pět fabrik a každá z nich posune začátek směny o 10 minut
oproti vedlejší fabrice, tak se rozpustí pravidlené špičky v
dopravě.
Soláry se dají pokrýt střechy domů, stěny domů, dokonce i
silnice. Rovnou se samotné soláry dají použít jako zachytávače
dešťové vody a svádět ji do podzemních rezervoárů.
Možností jak okamžitě začít optimalizovat hospodaření se zdroji a
tím ulevit ekologické zátěži je opravdu velké množství. Jenže je
velký problém domluvit se s lidmi. Vemte si např. takový panelák.
Na spoustě balkónů spatříte satelitní anténu. Ale z principu věci
by stačila jen jedna na celý dům. Každá bytová jednotka si platí
vlastní přípojení k internetu. Ale přitom by stačilo, aby se lidi
domluvili, koupili si do baráku jednu silnou linku za
velkoobchodní cenu a pak měli každý v bytě rychlejší linku než
mají teď za zlomek současné ceny.
Takže závěrem, technologie a možnosti i nápady již dávno existují.
Jenom se domluvit a začít to dělat. A to je asi ten největší problém
k překonání.
Diskuse