Jak je to s dopravou v ČR a v Německu

9. 2. 2019 / František Řezáč

čas čtení 1 minuta

Dosti často jezdím vlakem z Norimberka ve směru na Wüzburg. V úseku pro "normální vlaky" přes Erlangen vedou nově až do Forchheimu 4 koleje. Opravdový rychlovlak InterCity má z Norimberka do Würzburgu a dále Frakfurtu/M.vlastní dvoukolejnou štreku. Ve směru z Norimberka do ČR přes Cheb nebo přes Furth im Wald jsou jakési "vedlejší"  tratě, sloužící hlavně lokální osobní dopravě. Do Marktredwitz je dvoukolejka a pak do Chebu jedna kolej. Hlavní směr pak vede přes Hof na Drážďany. Za Furthem (Brod nad Lesy) směrem podél bavorsko-české hranice už je pak jen lokálka do Platlingu přes Železnou Rudu, kde se musí přestupovat a další železniční přeshraniční trasa je až na jihu do Rakouska. 


Někdo tady zaspal. 

Způsobila to hlavně "porevoluční" euforie pravičáků z ODS a ODA. Trati zrušíme, budeme jezdit auty. 

Bavorská strana se podle toho zařídila a zrušila železnici do Haidmühle, kde byl přejezd do ČR. Tak holt to máme. 

Podobné je to i se šetrnou cyklistickou dopravou ve městach a aglomeracích. Češky a Češi se v Německu diví, kolik tam jezdí kol po cyklostezkách. Jako dopravní faktor cyklodoprava v ČR prakticky neexistuje, zatímco třeba Mnichov si dal za cíl pro kola 20 procent dopravních výkonů.

0
Vytisknout
10247

Diskuse

Obsah vydání | 14. 2. 2019