Neznámá probrexitová "organizace" vydala 2,5 milionu Kč za probrexitovou reklamu na Facebooku

14. 1. 2019

Foto: "Evropská unie chce zabít náš šálek čaje!" Výběr probrexitových reklam na Facebooku


 

Desítky tisíc britských liber jsou v těchto dnech na Facebooku investovány do cílené probrexitové reklamy, přestože - navzdory britským zákonům - není známo, kdo to platí. A děje se to navzdory tomu, že Facebook přislíbil, že zavádí nové principy transparentnosti týkající se zveřejňování politické reklamy na svých stránkách.
 

Před klíčovým hlasováním o probrexitové smlouvě Theresy Mayové vyjednané s Bruselem, k němuž má dojít v úterý, vydala relativně neznámá britská "organizace" jménem "Britain's Future" za poslední týden 31 000 liber (899 000 Kč) za více než 200 cílených probrexitových reklam, jimiž se snaží přimět voliče, aby napsali svým poslancům a přiměli je, aby hlasovali pro brexit.

Není však známo, kdo je zdrojem těchto peněz. Za poslední tři měsíce vydala tato organizace na zveřejňování probrexitových inzerátů na Facebooku 88 000 liber ( 2,5 milionu Kč).

Podrobnosti v angličtině ZDE

 
0
Vytisknout
2502

Diskuse

Obsah vydání | 17. 1. 2019