Děti v Londýně, jejichž mateřským jazykem není angličtina, mají lepší studijní výsledky než domácí děti

24. 1. 2016

Děti, chodící do školy v Londýně, jejichž prvním jazykem není angličtina, mají o něco lepší celkové studijní výsledky než děti, které vyrostly jen s angličtinou. Vyplývá to z oficiálních statistik britského ministerstva školství.

Britský premiér David Cameron nedávno oznámil, že se jeho vláda chystá testovat, zda se manželky imigrantů za několik let naučily anglicky, a pokud se ukáže, že to nezvládly, takové matky by mohly být z Británie deportovány a zbaveny práva žít v zemi, jejichž děti mají britské občanství, čímž by docházelo k rozbití rodin.

Oficiální statistiky ohledně výsledků maturitních zkoušek (GSCE) však dokazují, že být vychováván doma v jiném jazyce než v angličtině není nutně překážkou k akademickému úspěchu - a v některých případech je to naopak výhodou.

Britská vláda měří akademický ůspěch žáků středních škol podle toho, kolika z nich se podaří úspěšně maturovat z pěti předmětů, včetně angličtiny a matematiky.

Ze statistik z roku 2014-15 vyplývá, že z pěti předmětů úspěšně odmaturovalo 61,3 procent žáků, jejichž mateřským jazykem není angličtina, a jen 60,7 procent žáků, kteří vyrostli jen s angličtinou.

Rozdíl je ještě výraznější v londýnských komunitách, kde žije převážná většina imigrantů. Tak v londýnské čtvrti Tower Hamlets odmaturovalo úspěšně v pěti předmětech 67,1 procentů žáků z imigrantského zázemí, zatímco domácích Angličanů jen 57,8 procent.

Částečně je rozdíl dán tím, že děti z imigrantského prostředí zvládají cizí jazyky daleko lépe než rodilí Angličané, avšak imigrantské děti mají také lepší studijní výsledky ve vědeckých předmětech a v matematice.

Školy v Londýně prokazují v posledních letech stále lepší studijní výsledky a odborníci poukazují na to, že je to především důsledkem skutečnosti, že je ve školách větší množství bilingvních žáků.

Podrobnosti v angličtině ZDE

0
Vytisknout
1430

Diskuse

Obsah vydání | 25. 1. 2016