Blahopřejeme: Andrew Stroehlein jmenován třináctým nejvlivnějším komentátorem na Twitteru v Evropské unii

17. 11. 2018



Spolupracovník Britských listů Andrew Stroehlein, mediální ředitel lidskoprávní organizace Human Rights Watch v Bruselu, byl jmenován serverem euractiv.com jako třináctý nejvlivnější komentátor v "bruselské bublině", mezi politiky a činiteli ústředí Evropské unie v Bruselu.  

Stroehlein je opakovaně jmenován jedním z nejvlivnějších globálních komentátorů na Twitteru. Pro Britské listy je jeho účet na Twitteru vynikající příležitostí jak informovat mezinárodní novináře o událostech v České republice, jimž média jinak nevěnují pozornost.

Prostřednictvím této spolupráce se Britské listy poprvé výrazně profilovaly mezinárodně v září 2015, kdy svět upozornily, že Policie ČR v Břeclavi napsala na paže 200 zadržených uprchlíků fixy čísla, což připomnělo praxi nacistů v koncentračních táborech. Desetiřádkový článek v angličtině měl obrovskou mezinárodní odezvu (tři články v New York Times, články v denících Independent, Dagens  Nyheter, El Pais, zpráva tiskové kanceláře Nová Čína, protest italské Asociace židů české vládě). V důsledku protestů byli uprchlíci z ČR propuštěni do Německa. Glasgow University nám za to dala mimořádné ocenění.

Jiným výrazným zásahem bylo upozornění letos v lednu, že čtyři ultrakonzervativní členové amerického Kongresu chtějí navštívit v Praze Tomia Okamuru,  nedlouho poté, co tajemník SPD se vyjádřil, že Romové, muslimové, homosexuálové a židé by měli jít do plynu. Anglický článek o této záležitosti byl přečten v USA ve volebních okrscích těchto kongresmanů více než padesátitisíckrát a kongresmani cestu do Prahy zrušili.

V souvislosti s letošními osmičkovými výročími upozornil v létě Andrew Stroehlein na svém twitterovém účtu na osobní svědectví Jana Čulíka o Pražském jaru 1968, což vedlo k rozhlasovým rozhovorům na toto téma s Radio France International a americkým veřejnoprávním rozhlasem National Public Radio (NPR).

Nejnověji upozornil Andrew Stroehlein na Twitteru na článek Britských listů, v angličtině informující o ostře rasistických předvolebních billboardech v severočeském městě Most  - to vedlo k tomu, že britská celostátní terestrická televize Channel 4 o tom odvysílala desetiminutovou reportáž.



0
Vytisknout
2166

Diskuse

Obsah vydání | 20. 11. 2018