Že je určitá část dospělé populace v podstatě nevychovávatelná se aktuálně a akutně objevuje i s problematikou COVID. Většina přistupuje k problému s vážnou úvahou a respektem, druhá strana "kverulantů" je ale právě těmi těžko vychovávatelnými jedinci (kde jsou všechny teorie public relations...).
Co s tím?
Šipka vede nepochybně do základních škol - zejména na jejich první stupeň - k tématu jak správně vychovávat děti k jejich dobrému posuzování hierarchie důležitosti jednotlivých problémů. Současná covidová i environmentální situace je k tomu (vlastně bohužel) skvělým zázemím i kulisou. S podporou existence těchto gigantických globálních průšvihů, vyvolaných povětšině hloupou činností člověka, mohou kantoři, pokud sami budou chtít, o to přesvědčivěji převádět děti na správnější cestu.
Na tu, která nepreferuje absolutní velitelskou úlohu kapitálu ani nějaké politické síly, ale říká, že je třeba vždy nastavovat environmentálně-sociálně-ekonomickou rovnováhu. Klidnou, poutavou, sdílnou formou neustále vysvětlovat dětem ve věku "ohýbaj ma mamko..." základní principy této rovnováhy je dnes podle mého soudu jedním ze základních úkolů učitelů ZŠ.
Protože: Co dalšího má bez nastolení takové rovnováhy smysl?
Diskuse