Školství

Školství, jeho reforma a volby

28. 4. 2006 / František Augusta

V příspěvku "Jak efektivněji učit" (Britské listy 10.1.2006) jsem uvedl: "Rozvoj přírodních věd a především techniky zákonitě vyvolal nebývalý tlak na všechny systémy vzdělávání.Narůstá množství ...

Parodie na maturitu II.

28. 4. 2006 / Bohumil Kartous

Recenze chybných otázek testu Občanský základ, který byl součástí profilové části Maturity nanečisto (zúčastněné školy se této části účastnily dobrovolně), je neméně zajímavá, než tomu je u testu r...

Jak dochází k učení

24. 4. 2006 / František Augusta

Ve svém minulém příspěvku "Mozek a učení" jsem uvedl dva případy - příklady vytváření podmínek, které napomáhají uložení, případně i vybavení znalostí, či dovedností z mozku. Byly to řetězce elemen...

Mozek a učení

14. 4. 2006 / František Augusta

V minulém příspěvku "Vyučování nebo učení" , jsem uvedl jedno z možných řešení problému "černé skříňky", která zastupuje dosud neznámý průběh myšlení žáka při učení. Také jsem uvedl některé ...

Vyučování nebo učení?

7. 4. 2006 / František Augusta

Je důležité rozlišovat mezi vyučováním a učením? Tento problém se v současnosti objevil a nabývá na významu. Jak uvádí Dominik Dvořák ("Mozek, učení a školní vzdělávací program", Učitelské listy, ...

K reformě českého školství

16. 3. 2006 / František Augusta

Již při dřívějších snahách o reformu českého školství byly do něho vkládány značné investice. Jako příklad uvádím situaci kdy se na trhu objevily různé audiovizuální prostředky (diaprojektory, fil...