15. 5. 2006 / Radek Sárközi
Před časem byly na webu Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání (CERMAT) zveřejněny katalogy požadavků k maturitní zkoušce. Jejich konečná podoba je velmi překvapivá, protože bez širší diskuze do...
15. 5. 2006 / Demeter Krupka
Příspěvek na 83. zasedání pléna České konference rektorů v Brně k bodu
"Současná situace vysokého školství ČR"
Výzkum je koncentrován v podstatě do dvou center, Prahy a Brna (asi 80% státních pr...
14. 5. 2006
Není vyloučeno, že příští měsíc dojde k úplnému uzavření britských univerzit, v rámci eskalující stávky vysokoškolských učitelů. Odborové svazy AUT a NATFHE připravují na 1. června další jednodenní...
BRITÁNIE
13. 5. 2006 / Jan Čulík
Od 7. března 2006 vyvíjejí oba odborové svazy britských univerzitních učitelů, NATFHE a AUT, tlak na organizaci vrcholového managementu britských univerzit, aby souhlasil se zvýšením platů univer...
9. 5. 2006 / Radek Sárközi
Otevřený dopis ministryni školství Petře Buzkové
Vážená paní ministryně,
v poslední době se objevila řada otazníků kolem státních maturit. Především byla zpochybněna kvalita testových otázek. ...
2. 5. 2006
Přečetl jsem si na Britských listech články týkající se státní maturity, především Parodie na maturitu, píše Jiří Fogl.
Podnikám v oboru informačních technologií (konkrétně online služby a výv...
28. 4. 2006 / František Augusta
V příspěvku "Jak efektivněji učit" (Britské listy 10.1.2006) jsem uvedl: "Rozvoj přírodních věd a především techniky zákonitě vyvolal nebývalý tlak na všechny systémy vzdělávání.Narůstá množství ...
28. 4. 2006 / Bohumil Kartous
Recenze chybných otázek testu Občanský základ, který byl součástí profilové části Maturity nanečisto (zúčastněné školy se této části účastnily dobrovolně), je neméně zajímavá, než tomu je u testu r...
Dvě pětiny celého testu jsou chybné
27. 4. 2006 / Bohumil Kartous
Už i televize Nova se zajímá o státní maturitu, respektive o její pilotní etapu nazvanou Maturita nanečisto (pořad Střepiny, 24.4. 2006). Proč? Protože v testu Občanský základ, který má být součást...
24. 4. 2006 / František Augusta
Ve svém minulém příspěvku "Mozek a učení" jsem uvedl dva případy - příklady vytváření podmínek, které napomáhají uložení, případně i vybavení znalostí, či dovedností z mozku. Byly to řetězce elemen...