-
26. 11. 2009
/
Digitus Impudicus - genderová technopolitika státu
11. 8. 2009 /Dějiny jako velké zapomnění
24. 1. 2008 /Církve versus Náhrobní kámen Ženského klubu českého
17. 1. 2008 /Feminismus a možnosti systémové změny katolické církve
8. 12. 2007 /Krize politična, elektronická peep show a nutnost politického transvestismu
24. 8. 2007 /Problém s jinakostí v Českém rozhlasu - Radiožurnál
27. 7. 2007 /Ideologické rámování České televize v programu Události
19. 6. 2007 /Diskurs banalizace - novinařina jako věštění z křišťálové koule
7. 6. 2007 /Rozdíl mezi ženskou a feministickou politikou
8. 4. 2007 /Topolánkův marx-leninský liberalismus
Mirek Vodrážka je člen mediální feministické skupiny Meluzína.
Od 90. let jako jeden z mála vede diskurs o feminismu a bezprostředně reaguje na stav "ženské otázky" u nás. Autor post-undergroundové eseje CHAOKRACIE, tématizující novou planetární epochu prizmatem zániku demokracie z postfeministického pohledu. (Votobia Praha, 1997) (Na základě této knihy vznikl i film DENÍK TĚHOTNÉ (DOBY) / ČR 1998. Režisér Vít Janeček byl volně inspirovaný knihou CHAOKRACIE a zážitkem malířky Veroniky Holcové, kterou těhotenství přivedlo ke zcela novým zážitkům.)
Dále je autorem knihy rozhovorů s předními političkami Feministické rozhovory o "tajných službách" (Nadace Gender Studies, 1996), kritické zprávy o stavu feminismu v Čechách vydané pod názvem Esej o politickém harémismu ("Zvláštní vydání..." 1999), spoluautorem knihy S FERLINGHETTIM V PRAZE (Meander, 1999). Publikoval v tématickém sborníku Nové čtení světa -- 1. / feminismus devadesátýma očima (Marie Chřibková 1999) a Média a moc (Votobia 2000). Je autorem mnoha genderových studií, článků, přednášek a editor publikací (Například Politika s ženami či bez žen? (Nadace Gender Studies, 1996) nebo Žena a muž v Médiích (Nadace Gender Studies, 1998). Organizátor seminářů a diskusí o feminismu, politický radikální aktivista angažující se za navrácení spolkového domu Ženského klubu českého pražským ženským organizacím.
Tvůrce hudebních feministických projektů CD PSYCHOCHAOS & EDITA ADLEROVÁ - ŽENSKÝ SMUTEK (g. parrot, 1999), vokálně instrumentálního a scénického představení CARMINA FEMINA - Oratorium ženské duše a dalších divadelně-hudebních představeních jako například DANSE MACABRE etc.).
Složil filmovou hudbu a hrál v experimentálnímu snímku PUTOVÁNÍ MALÍŘE GUTTMANA od režisérky Hany Munkové (České televize,1999) - portrét židovského malíře, který zahynul v koncentračním táboře.
Účinkoval v celovečerní dokumentární filmové eseji PROROCI A BÁSNÍCI -- kapitoly z kalendáře (ČR 2000) od režiséra Ivana Vojnára a vystupoval v mnoha českých televizních dokumentech o feminismu a genderových otázkách například FEMINISMUS PO ČESKU --režisérky O. Sommerové 1993, POUTNÍCI CHAOSEM - režisér M. Štoll - 20 minutový dokumentární dvojportrét Česká televize 1995, ARTEFAKTA - režisér Petr Slabý Česká televize 1999, "60" hudební pořad - režisér Petr Slabý, Česká televize 1999, O ČEM SNÍ MUŽI - dokument režisérky O. Sommerové 1999, MUŽSKÁ ODYSEA -- dokument režiséra Jiřího Krejčíka ml. Česká televize 2002
V roce 1999 - 2002 byl na základě rozhodnutí Rady vlády České republiky pro lidská práva jmenován členem jejího Výboru pro odstranění všech forem diskriminace žen.
Píše i koncertně a mediálně vystupuje i jako Mirka Vodrážková a je činný jako volný novinář.
Na jaře roku 2001 mu byl udělen čestný titul Trans Přítel 2000 za myšlenkový přínos k transgenderovému hnutí.
V první polovině 90. let redaktorem časopisu VOKNO, na jehož ilegálním vydání se spolupodílel již v dobách undergroundu. V roce 1977 byl obviněn z trestného činu výtržnictví a později byl odsouzen z důvodů společenské nebezpečnosti k několika letům ochranné soudní léčby. Během 80. let byl spoluorganizátorem bytových seminářů Egona Bondyho, Milana Balabána a Milana Machovce i občasných konspiračních schůzek mluvčích Charty 77 ve svém bytě V Templu na Starém Městě.
Narodil/a se v roce 1954 o dvacet minut po své sestře pod jejímž vlivem se v raném dětství jazykově identifikoval s ženským rodem.