Jak naše vláda šetří

8. 12. 2012 / Boris Cvek

čas čtení 3 minuty

O tom, jak funguje náš "šetřící pravicovou" koalicí vedený stát, dává nově výmluvný příklad článek v Hospodářských novinách o dostavbě silnic. Ministr dopravy v Topolánkově vládě, Aleš Řebíček, nasmlouval podle HN s firmami miliardové kontrakty na rychlostní silnice a silnice I. tříd. Podle šéfa Ředitelství silnic (ŘSD) a dálnic jde o stavby za téměř 24 miliard korun. Je velkou otázkou, nakolik by tyto stavby byly kvalitní, až by byly dokončeny. ŘSD např. podalo už několik žalob v případě dálnice D47, ale máme i jiné skandály, např. v mostu na D1 chybí prý 322 tun oceli, samotné vedení ŘSD je vyšetřováno policií kvůli předraženému Pražskému okruhu atd. Do těchto pochybností velmi dobře zapadá slavná koincidence výskytu Mirka Topolánka, Marka Dalíka, Milana Urbana, lobbisty ČEZu Vladimíra Johanese v malebném Toskánsku. Cituji:

"U břehů toskánského ostrova Monte Argentario, v přístavu Porto Santo Stefano kotví luxusní jachty. Na jedné se v minulých dnech zjevil bývalý premiér a předseda ODS Mirek Topolánek spolu se svým přítelem a lobbistou Markem Dalíkem, jiná patří jachta patří exministru dopravy za ODS Aleši Řebíčkovi a na další hostil lobbista ČEZ Vladimír Johanes místopředsedu ČSSD Milana Urbana. Politiky a lobbisty zachytili fotografové bulvárního deníku AHA.

Topolánek s partnerkou Lucií Talmanovou a syny Nicolasem a Tomášem využívá pohodlí vily, kterou zařídil Dalík. Řebíček si na ostrově koupil vilu za 126 milionů korun a Urban byl podle svých slov v Toskánsku jen na dovolené. Politici popírají, že by se spolu sešli."

Ale budiž, Řebíček a celá Topolánkova vláda ještě netušili, že pravicové je škrtat a šetřit. To naopak pochopili všichni ti dnešní rytíři bez bázně a hany, Nečas, Kalousek, Tluchoř, Šnajdr, Fuksa... a tak podle HN zastavili zmíněné stavby na silnicích. Je to logické, nejsou přece peníze. Jenže Řebíčkovo ministerstvo, jakoby v předtuše, že celý ten byznys bude jednou chtít někdo zastavit, postavilo smlouvy tak, aby stát na zastavení prací prodělával. Cituji:

"Pro firmy představují zastavené stavby akcie v trezoru. Je nastavena valorizace. Čím později budeme projekty dokončovat, tím vyšší bude valorizace. ŘSD není v dobré situaci. Neznamená to, že když nestavíme, nic se neděje. Nestavíme, ale cena staveb roste. Bylo by dobře se s tím vypořádat. Uspokojivé řešení se ale zatím nenašlo," řekl Čermák České pozici. Ministerstvo dopravy jeho slova potvrdilo. "U některých staveb stát tratí ročně statisíce korun, takže celkové náklady jdou do milionů," řekl mluvčí resortu Martin Novák."

Jde vidět, že i "šetřením" lze přesunovat peníze ze státní kasy do soukromých firem. Čím více se škrtá a nestaví, tím více se potom bude muset platit. Jak říká titulek v HN "stát rozdává firmám statisíce bez práce". Dobrá investice, nikoli však pro stát. Zdá se vám to neuvěřitelné? Žijete přece v Česku, ne?

ŘSD podá další čtyři žaloby kvůli dálnici D47 ZDE

ŘSD: V mostu na D1 chybí 322 tun oceli. Případ vyšetřuje policie ZDE

Šéfy ŘSD vyšetřuje policie kvůli předraženému Pražskému okruhu ZDE

Souběžný pobyt v Toskánsku je náhoda, tvrdí Topolánek i Urban ZDE

MAPA: Drahé dědictví po Řebíčkovi. Stát rozdává firmám statisíce bez práce ZDE

0
Vytisknout
11290

Diskuse

Obsah vydání | 10. 12. 2012