Neuvěřitelný dosah Britských listů
15. 8. 2024 / Jan Čulík
čas čtení
3 minuty
Chtěl bych se čtenářům svěřit s jednou pozoruhodnou, spíš zvláštní
zkušeností z posledních dní. Jak jsem už tady uvedl, v pondělí 5. srpna
mě interviewovala tři čelná slovenská média o ultrapravicových
výtržnostech v Británii. Slovenská média mě o událostech v Británii
interviewují velmi často, podobně jako nejrůznější světová média ohledně
událostí v České republice - naštěstí se tam v současnosti nedějí žádné
drastické události, takže těch rozhovorů o ČR je v poslední době méně.
Očekává se, že jako pracovníci univerzity v Glasgow budeme informovat o svých o mediálních výstupech tamější univerzitní úřad pro média. Napsal jsem jeho čelné pracovnici tento týden, že jsem byl v těch slovenských médiích a že se omlouvám, že ji o svých mediálních výstupech neinformuju pravidelně, protože na to nemám čas, ale jsou častá.
A ona vám udělala něco opravdu zajímavého. Mediální úřad Glasgow University má jakýsi software, jímž zjišťuje mediální dopady výstupů svých pracovníků. A pracovnice mediálního úřadu mi napsala toto:
Děkuji vám, Jane, že jste mi dal vědět. Provedla jsem rychlé vyhledání mediálních vystoupení, abych vyčíslila váš dosah v médiích. Na základě toho, co jste uvedl o svých četných mediálních výstupech, jsem provedla vyhledávání od 1. května do 13. srpna 2024 prostřednictvím naší online služby mediálního vlivu. Vyšly z toho tyto informace ohledně mediálních článků na internetu:
Tyto údaje jsou: 172 odkazů na vaše články na jiných serverech, 28,9 milionu impresí (jednoduché měření přibližného publika, které váš mediální obsah zasáhl) a konečně ekvivalent reklamní hodnoty těchto článků pro Glasgow University (AVE) je 597,3 tisíc liber (AVE je princip, který se v PR používá k měření peněžní hodnoty mediálního pokrytí PR kampaně). Upozorňuji, že tato konkrétní služba dokáže vyčíslit pouze online pokrytí, takže se jedná o konzervativní údaj vzhledem k tomu, že mnoho těchto článků se objeví také v papírovém tisku. Nezachycuje také vystoupení v rozhlase a televizi.
Tyto údaje jsou: 172 odkazů na vaše články na jiných serverech, 28,9 milionu impresí (jednoduché měření přibližného publika, které váš mediální obsah zasáhl) a konečně ekvivalent reklamní hodnoty těchto článků pro Glasgow University (AVE) je 597,3 tisíc liber (AVE je princip, který se v PR používá k měření peněžní hodnoty mediálního pokrytí PR kampaně). Upozorňuji, že tato konkrétní služba dokáže vyčíslit pouze online pokrytí, takže se jedná o konzervativní údaj vzhledem k tomu, že mnoho těchto článků se objeví také v papírovém tisku. Nezachycuje také vystoupení v rozhlase a televizi.
Drtivá většina tohoto mediálního dopadu se týká mého anglického článku o Robertu Ficovi, který si vyžádal ode mne server The Conversation v den atentátu na Fica, a vydal ho nejen v angličtině, ale přeložil ho i pro svou španělskou verzi. A těch více než dvacet milionů přístupů je z nejrůznějších španělských serverů, které článek převzaly.
Z informaci z Glasgow University vyplývá, že na mé články v Britských listech v České republice v podstatě vůbec žádná domácí česká média neodkazují :), přesto však od 1. května do 13. srpna 2024 ty články zaznamenaly 4,2 miliony přístupů.
Dojděte si z těchto informací k jakýmkoliv závěrům chcete. :)
2097
Diskuse