Má peníze, má marketing, nemá hlasy

25. 11. 2022 / Boris Cvek

čas čtení 1 minuta

Kolik jsme toho mohli už slyšet o miliardáři Karlu Janečkovi dávno před touto prezidentskou volbou i v souvislosti s ní! Těžko mohlo být pochyby, že ve svém zvláštním stylu mesiáše má opravdu o klání zájem. Nyní se však ukazuje, že přes svoje velké peníze, přes marketing, přes vážně míněnou kandidaturu není schopen dodat dostatečný počet podpisů občanů, aby mohl být k volbám vůbec připuštěn jako prezidentský kandidát.


Může se ještě stát, že uspěje u Nejvyššího správního soudu s odvoláním, pokud ho vůbec podá. Zatím jde ale o pozoruhodnou blamáž. Stejně tak dopadli i další podnikatelé, Tomáš Březina a Karel Diviš. Samozřejmě mohli realisticky uznat, že nemají šanci, pak ale neměli na vnitro posílat žádné podpisy občanů. Pokud je už poslali, měli si být jisti, že to je v pořádku. Ale podle zdání ministerských úředníků nebylo. Peníze ani marketing zřejmě nestačí, když jde o vůli občanů.

Pro samotnou prezidentskou volbu je to ale v zásadě jedno. Pro ni bude rozhodující, zda se demokratický elektorát dokáže proti Babišovi spojit, nebo zda se rozhádá. Pokud Babiš myslí vskutku vážně, že se nebude účastnit veřejných debat mezi prezidentskými kandidáty, může to být z jeho strany skvělý tah, jak rozeštvat demokratické voliče, pro něž se mediální obraz voleb zúží na boj demokratů mezi sebou. Stačí mu, aby v druhém kole naštvaní voliči paní Nerudové nebo pana Fischera nedošli k volbám, a ti voliči se tak zachovají, protože před prvním kolem je budou jejich miláčci krmit všemi důvody, proč je Pavel opravdu špatná volba.





1
Vytisknout
5034

Diskuse

Obsah vydání | 29. 11. 2022