Facebook potvrdil, že dvě probrexitové organizace spolu těsně spolupracovaly, čímž porušily volební zákon

16. 5. 2018




V dopise britské oficiální Volební komisi potvrdil Facebook, že organizace Vote Leave a BeLeave použivaly při reklamě pro brexit během kampaně před referendem o odchodu Británie z EU v červnu 2016 tytéž, tedy identické sady dat (data sets) k ovlivňování voličů. Podle britského volebního zákona nesmějí mít organizace, účastnící se na podpoře určité volební kauzy v předvolebním období, spolu nic společného, protože pak by muselu mít i společný rozpočet a dodržet určitý finanční limit výdajů na kampaň. Sečtou-li se výdaje obou organizací, znamená to, že obě organizace porušily britský volební zákon. Facebook to nyní britským úřadům potvrdil.

Facebook také potvrdil, že kanadská firma AggregateIQ z veškerého svého rozpočtu ve výši 3,5 milionu dolarů, investovaného do reklamy na Facebooku, vydala 2 miliony dolarů na ovlivňování britských voličů před referendem o brexitu.

V úterý bylo také oznámeno, že americké ministerstvo spravedlnosti a FBI vyšetřují firmu Cambridge Analytica, která ukradla z Facebooku miliony osobních profilů k psychologickému ovlivňování jejich vlastníků.

Podrobnosti v angličtině ZDE
0
Vytisknout
1269

Diskuse

Obsah vydání | 18. 5. 2018