Rusko: Na silnice nejsou peníze?

23. 4. 2025

čas čtení 1 minuta
Ruská vláda nyní financuje sotva z 50 % částku vlastního programu na opravy a výstavbu silnic po zbytek tohoto desetiletí. To vážně zhoršuje napětí mezi centrem a federálními subjekty, říká Ilja Graščenkov.

Po většinu z prvních 20 let tohoto století ruská vláda plně financovala své plány na opravy a výstavbu silnic a zajišťovala, aby se zvýšil podíl silnic splňujících normy pro přepravu osob a nákladu.

V posledních čtyřech letech, a zejména od začátku Putinovy rozšířené války na Ukrajině, však Moskva nepokračovala ve financování ani svých vlastních cílů v oblasti oprav a výstavby a nyní oznámila, že bude financovat pouze 58 % částky, kterou stanovila do roku 2030.

A toto snížení financování přišlo v době, kdy ministerstvo dopravy hlásí, že "až 65 % veškerého nákladu a 70 % všech cestujících je nyní přepravováno po silnicích všeho druhu," pokračuje Graščenkov. Provoz se pravděpodobně zvýší, i když se omezí opravy a budování nových silnic, což povede k "degradaci" ruského dopravního systému.

Tato kombinace silnic ve špatném stavu nebo nerozšířených podle plánu a rostoucího provozu zasahuje regiony a republiky mimo Moskvu obzvláště tvrdě a stává se v nich nejen "hlavním sociálním dráždidlem", ale také dalším zdrojem napětí mezi vládami federálních subjektů a Moskvou.

Zdroj v ruštině: ZDE

1
Vytisknout
589

Diskuse

Obsah vydání | 23. 4. 2025