Přečetli jsme jinde

Údajně roste zájem českých mediálních konzumentů o pozadí (vlastnictví) médií

13. 8. 2020

čas čtení 1 minuta

"Přestože mají Češi dlouhodobě nízké povědomí o vlastnictví nejvýznamnějších tuzemských médií, Index zaznamenává v posledních letech nárůst těch, pro které je důležité vědět, kdo stojí za jejich oblíbenými tituly nebo stanicemi. Za poslední dva roky vzrostl počet těchto lidí skoro o třetinu, a to na 34 procent. Jde především o muže s vysokoškolským vzděláním, kteří pocházejí z větších měst." 


Pozn. Boba Kartouse: Toto je uvedeno v článku, jenž publikoval Český rozhlas s titulkem upozorňujícím na údajně nejvyšší důvěryhodnost rádií ve srovnání s dalšími typy médií. Obsah je převzat z ČTK, která vychází z výsledků aktuálního průzkumu veřejného mínění. Problém je v tom, že zadavatelem je PR agentura, jež má z podstaty věci zištné cíle. Údajná důvěra v rádia je v článku vysvětlována zaměstnancem PR agentury skutečně velmi nejapně, podle soudu zaměstnance nabízejí rádia publiku přesycenému informacemi "výběr toho nejdůležitějšího". Tento výrok má vysvětlovat jak důvěru v obsah rozhlasových stanic typu ČRo Plus, které se zabývají detaily společenské diskuse (nehodnotím kvalitu), tak zábavních rozhlasových stanic, na nichž mluvící hlavy vytvářejí naprosto zmatenou představu o dění na základě dlouhodobě hodnocené percepce sentimentu, bez jakékoliv vazby na zdroj či podstatu. Důvěryhodnost takového průzkumu je pak nutně sporná. A to i přes dílčí zjištění, která zdánlivě potvrzují větší míru mediální gramotnosti českého publika.

0
Vytisknout
8479

Diskuse

Obsah vydání | 20. 8. 2020