Ruská propagandistická televize RT dostala v Británii pokutu 6 milionů Kč za porušování nestrannosti

26. 7. 2019

čas čtení 1 minuta
 

Ruskou vládní televize RT (dříve zvaná Russia Today) pokutoval britský regulační orgán Ofcom částkou 200 000 liber za zaujaté pořady týkající se otravy Skripalových v městě Salisbury a za zkreslené informace o válce v Sýrii.

Ofcom konstatoval, že RT se dopustila "vážných selhání" a nedodržela britské vysílací předpisy o nestrannosti v sedmi zpravodajských a publicistických pořadech, vysílaných v období od 17. března do 26. dubna 2018.

 

Televize RT má v Británii průměrnou sledovanost 3400 diváků v každou danou chvíli dne a průměrný týdenní dosah 1 procento britských dospělých diváků.

Předpisy britského regulačního orgánu Ofcom požadují, že všechno zpravodajství musí být prezentováno "s věcnou přesností a nestranně". Není přípustné dávat přednost v kontroverzních otázkách žádnému vyhraněnému názoru.

Podrobnosti v angličtině ZDE

 

Názor Andrewa Adonise, vysokého činitele Labouristické strany:

RT by měla být zakázána, ne pokutována. Žádnou zpravodajskou stanicí to není - je to propagandistický nástroj Putinova Kremlu, je financován ruským státem jako útočný nástroj a v Británii nemá mít místo. Pokutu zaplatí Putin a RT si bude dál dělat, co chce:

 




0
Vytisknout
2858

Diskuse

Obsah vydání | 30. 7. 2019