800

Britský regulační orgán zkritizoval deník Times pro článek o adopci dívky do muslimské rodiny

25. 4. 2018

Článek v deníku Times z 28. srpna 2017



Rozhodnutí tiskového regulačního orgánu Independent Press Standards Organisation (IPSO) bylo zveřejněno ve středu na titulní straně deníku Times.

Loni v srpnu napsal deník Times, že "bělošské křesťanské dítě" je ztraumatizováno tím, že bylo umístěno pro adopci ve dvou muslimských rodinách v londýnské čtvrti Tower Hamlets. Ukázalo se ale, že je článek zkreslený, protože babička této dívky byla sama muslimka  a nemluvila anglicky.

Komunální úřad ve čtvrti Tower Hamlets si na článek, otištěný na titulní straně vydání deníku Times loni dne 30. srpna stěžoval - šlo už o třetí článek věnovaný této problematice. Noviny napsaly, že soudce rozhodl, aby byla dívka z adoptivních rodin odstraněna a vrácena k muslimské babičce. O tom však rozhodl komunální úřad, nikoliv soudce.

Tiskový regulační orgán IPSO vydal nyní analýzu, v níž kritizuje deník Times za opakovanou publikaci nepřesných či zavádějících informací.

Téma převzal ultrapravicový bulvární list Daily Mail, který ve svých komentářích zuřil nad "šikanou této holčičky komunálním úřadem v Tower Hamlets" a psal o "hněvu nad tím, že křesťanská dívka byla nuceně umístěna do péče muslimů".

Ve skutečnosti byla dívka vrácena do péče muslimské babičky.

Podrobnosti v angličtině ZDE

 
0
Vytisknout
2329

Diskuse

Obsah vydání | 30. 4. 2018