Tweety ruských trollů citovala britská média v článcích více než stokrát

11. 9. 2018



V červnu letošního roku zveřejnil americký Kongres údaje o 1000 účtech na Twitteru, provozovaných petrohradským tzv. Institutum pro výzkum internetu (IRA), státní ruskou dezinformační agenturou. Předtím Twiter identifikoval už jiných 2000 twitterových účtů, provozovaných touž dezinformační agenturou. V listopadu 2017 zjistil deník Guardian, že britský tisk tweety z těchto účtů cioval osmdesátkrát. Tweety z účtů zveřejněných americkým Kongresem v červnu byly nadto citovány britským tiskem ještě dvacetkrát.

Petrohradská dezinformační agentura byla především úspěšná při používání humoru ve snaze ovlivnit aktuální politickou diskusi v britských mainstreamových médiích.

Podle výzkumníků z americké Rand Corporation, Rusko se zaměřuje na výrobu "obrovského množství" propagandy "šířené mnoha kanály" ve snaze přehlušit navzájem si konkurující politické hlasy a zajistit, že se veřejnost ztotožní s tím, co na sociálních sítích píše Rusko.

"Zprávy, které se na internetu šíří ve velkém množství a z více zdrojů jsou pro veřejnost přesvědčívější," konstatovali výzkumníci.

Podrobnosti v angličtině ZDE
 
0
Vytisknout
1344

Diskuse

Obsah vydání | 13. 9. 2018