Sunday Telegraph odsouzen k odškodnému 900 000 Kč za pomluvu ředitele londýnské mešity

10. 5. 2018



Konzervativní týdeník Sunday Telegraph byl odsouzen k výplatě odškodného ve výši 30 000 liber (900 000 Kč) generálnímu tajemníku mešity v londýnské čtvrti Finsbury Park poté, co ho falešně vykreslil jako stoupence násilného islamistického extremismu v neohrabaném pokusu zdiskreditovat šéfa Labouristické strany Jeremyho Corbyna.


V březnu 2016 otiskl Sunday Telegraph článek s titulkem "Corbyn a ředitel mešity, který obviňuje Británii ze vzniku Islámského státu". Článek se pokusil spojit Corbyna s extremistickými názory, které údajně měl zastávat Mohammed Kozbar, ředitel mešity v Corbynově londýnském volebním okrsku Islington.

Kozbar konzervativní týdeník úspěšně žaloval o soudu, kde lehce dokázal, že článek je pomlovou. Sunday Telegraph odstranil článek ze svého serveru, zveřejnil soudní rozhodnutí, že článek byl pomluvou, a vyplatil Kozbarovi odškodné ve výši 30 000 liber. Týdeník nadto také musel uhradit podstatné náklady soudního řízení. 

Článek tvrdil, že administrátor mešity Kozbar podporuje násilí v izraelsko-palestinském konfliktu a obviňuje britskou vládu ze vzniku Islámského státu. 

Mešita ve Finsbury Park bývala nechvalně známá tím, že před dvaceti lety dávala prostor radikálnímu kazateli Abu Hamzovi. Kobzar po dobu mnoha let usiluje o to vytvořit mešitě dobrou pověst. Rozhodl se týdeník Sunday Times žalovat, protože "je nutno postavit se proti islamofobii v médiích". Poukázal na to, že článek v Sunday Telegraphu "nebyl jen útokem na mne, ale na mou náboženskou komunitu."

Corbyn loni v létě vystoupil na veřejnosti v Kozbarově společnosti po ultrapravicovém teroristickém útoku před touto mešitou, při níž zahynul muslimský věřící Makram Ali: 




Podrobnosti v angličtině ZDE


 
0
Vytisknout
1950

Diskuse

Obsah vydání | 15. 5. 2018