Robotizace bude vbrzku znamenat konec call center

13. 5. 2018

čas čtení 1 minuta


Do tří let zmizí v Británii přibližně 46 000 pracovních příležitostí v dnešních call centrech

Na výročním setkání developerů firmy Google, které se konalo minulý týden v Kalifornii, ohromila firma Google přítomné neuvěřitelnými schopnostmi svého softwaru virtuálního asistenta, který mluví nyní tak bezchybně a plynule, že lidé, jimž telefonuje, vůbec netuší, že nemluví s člověkem.



Firma ContactBabel předpovídá, že v nadcházejících třech letech zmizí v Británii přibližně 46 000 pracovních míst v call centrech. Banky a pojišťovny propustí dalších 13 000 lidí a energetické společnosti propustí 11 000 lidí. 


Loni varovala studie IPPR, že jsou v Británii ohroženy automatizací pracovní místa, která generují třetinu platů. Studie varuje, že zautomatizováno bude 44 procent pracovních míst, tedy přibližně 13,7 milionů pracovních míst, jejichž držitelé v současnosti vydělávají 290 miliard liber ročně. Nejohroženější jsou zaměstnaci call center, sekretářky a pracovníci továren. 

Ve Spojených státech je v současnosti 40 000 call center, která zaměstnávají 6 milionů lidí.

Podrobnosti v angličtině ZDE


 

0
Vytisknout
12020

Diskuse

Obsah vydání | 15. 5. 2018