Jak Rusko na Facebooku ovlivňovalo americké prezidentské volby

11. 5. 2018

čas čtení 1 minuta


Satan: Když vyhraju já, zvítězí Clintonová!
Ježíš: Tomu já zabráním! 

Zmáčkněte LIKE, a pomozte tak Ježíši zvítězit!!




Demokratičtí politikové zasedající v americkém parlamentním výboru pro výzvědné služby zveřejnili více než tři tisíce manipulativních reklam https://democrats-intelligence.house.gov/facebook-ads/ , které Rusko  zveřejňovalo na Facebooku a ovlivňovalo jimi cíleně příslušníky různých skupin amerických občanů, definovaných určitými psychologickými vlastnostmi. Tyto reklamy dosáhly téměř 150 milionů amerických uživatelů. Šířil je petrohradský Úřad pro výzkum internetu. Asi 13 lidí spojených s tímto úřadem obžaloval Robert Mueller, mimořádný vyšetřovatel, který zkoumá zásahy Ruska do americké předvolební kampaně roku 2016.


Adam Schiff, čelný demokrat v parlamentním výboru pro výzvědné služby, konstatoval, že petrohradský Úřad pro výzkum internetu "usiloval o to využívat reálné frustrace a hněvu amerických občanů týkající se citlivých politických záležitostí ve snaze ovlivnit naše myšlení, hlasování a chování".

"Slunce je vždycky nejlepší dezinfekce," napsal Schiff na Twitteru. "Odhalením těchto ruských facebookových reklam doufáme, že se nám podaří lépe ochraňovat legitimní vyjadřování politických názorů a chránit Američany, aby byly informace, které vyhledávají, zkreslovány zahraničními nepřáteli."

Tento týden omezily Facebook a Google reklamy týkající se nadcházejícího irského referenda o potratech. Facebook  zakázal jakékoliv reklamy placené ze zahraničí a Google zakázal všechny reklamy týkající se tohoto tématu. 

0
Vytisknout
7769

Diskuse

Obsah vydání | 14. 5. 2018