Pětina německých dětí opouští základní školu bez řádné znalosti čtení

6. 12. 2017

Německé spolkové země dostaly nařízeno zvýšit své vzdělávací úsilí, když studie ukázala, že stále více dětí neumí pořádně číst a klesá počet těch, které rády čtou.

Stále více německých dětí neumí pořádně číst, když opouští základní školu. V mezinárodním srovnání se Německo propadá. Kromě toho méně dětí rádo čte. Ukázaly to výsledky mezinárodního průzkumu International Primary School Reading Survey (IGLU) zveřejněné v úterý v Berlíně.

Od roku 2001 vzrostl počet dětí ve čtvrté třídě, které mají pouze nejzákladnější znalost čtení, z 16,9 % na 18,9 %. Ti kdo spadají do této kategorie mají problém porozumět jednoduchému textu.

Souběžně klesl počet dětí, které rády čtou, na 70 %.

Podle IGLU se rovněž zvětšila sociální propast ohledně vzdělávacích příležitostí. V roce 2001 byla šance dítěte z bohaté rodiny postoupit na gymnázium 2,6 x vyšší než sociálně znevýhodněných dětí. V roce 2016 už byla 3,4 x vyšší.

V reakci na studii Unie pro vědu a vzdělání požaduje výrazné navýšení prostředků pro základní školy, cílenou propagaci čtení a více celodenních aktivit. Sdružení pro vzdělání a výcvik také žádá více zdrojů, zejména pro individuální práci s žáky.

Podrobnosti v angličtině: ZDE

0
Vytisknout
1330

Diskuse

Obsah vydání | 8. 12. 2017