Skandál v BBC

16. 11. 2011

Deník Independent odhalil, že společnost BBC vysílá na svém zahraničním televizním programu BBC World četné dokumentární filmy, za jejichž výrobu nezaplatila skoro nic, ale které - navzdory deklarované nezávislosti BBC - sponzorovaly různé soukromé firmy, případně vlády. Za dokumentární filmy o Malajsku, které odvysílala BBC, dostala firma FBC Media od malajské vlády 17 milionů liber na globální strategickou komunikační kampaň. Firma FBC Media také porušila předpisy BBC, když letos na jaře natočila pro BBC pořady o egyptském jaru, aniž by deklarovala, že předtím pracovala pro egyptského prezidenta Hosniho Mubaraka.

BBC také přijala "nevhodné" financování od mezinárodních organizací včetně UNESCA. Trust BBC, který dohlíží na úroveň pořadů této mediální společnosti, přiznal, že kritika byla oprávněná. Britská pobočka firmy FBC mezitím udělala bankrot.

Podrobnosti v angličtině ZDE

0
Vytisknout
4258

Diskuse

Obsah vydání | 16. 11. 2011