Nenávist, demagogie nebo idiocie v reklamě je vizitkou objednatele i nosiče
3. 9. 2020 / Bohumil Kartous
Ilustrace: Jáchym Bohumil Kartous Fakt, že se brněnský dopravní podnik omluvil svému řidiči za to, že ...6. 8. 2020
Během své tiskové konference ve středu odpoledne Trump opakoval své lživé tvrzení o tom, že děti jsou vůči COVIDU-19 imunní.
Trumpova prezidentská kampaň i jeho funkční období jsou charakterizovány jeho agresivním a často nepřípustným zneužíváním platforem sociálních sítí k šíření rasismu, xenofobie, výhrůžek a dezinformací. Po dlouhá léta mu americké sociální sítě umožňovaly bez omezení zveřejňovat jeho invektivy a dezinformace veřejnosti a nevynucovaly na něm dodržování předpisů sociálních platforem.
Avšak součinnost krizí koronavirové pandemie a širokých občanských nepokojů ohledně vraždy George Floyda americkou policií jak se zdá vyvolalo u ředitelů firem provozujících sociální sítě daleko větší rozhodnost. Twitter i Twitch podnikly akce proti Trumpovi za to, že vyhrožuje demonstrantům, šíří dezinformace o hlasování a v přípatě Twitche i hate speech.
Facebook se dlouho nepřidával, což vyvolávalo hněv u Demokratů a aktivistů za občanská práva, kteří protestovali proti dvojímu metru. Ten dovoloval Trupovi dál šiřit dezinformace, které byly odstraňovány z jiných účtů.
Zatímco toto je nyní poprvé, co Facebook odstranil z Trumpova účtu koronavirovou dezinformaci, před několika měsíci Facebook odstranil sérii reklam a organický status Donalda Trumpa, který obsahoval symbol historicky spojovaný s nacisty.
Facebook removed a Trump campaign post for spreading a lie about the coronavirus. Twitter blocked it. https://t.co/ouX68LKJg4
— Andrew Stroehlein (@astroehlein) August 6, 2020
Diskuse