Jak O2 pečuje o své (bývalé) zákazníky

31. 10. 2013

Píšu vám v naději, že další lidé již nebudou opakovat stejné chyby a neskočí na špek mobilnímu operátorovi a poskytovateli internetového připojení s názvem O2. Tato firma má totiž zřejmě vybudovanou , a já doufám, že ne naprosto nedobytnou strategii, jak vyždímat své zákazníky až do konce. Využívá k tomu i praktik, které si myslím nepatří do civilizované společnosti, spíš bych to viděl na inspiraci 30. léty minulého století v USA, píše Jan Matuzsek.

Co že se tedy stalo? Platil jsem donedávna ADSL internetové připojení na domě, který od června již není trvale obýván. Ještě v červnu jsem se tedy pokusil vypovědět smlouvu, neboť služby na neobývaném domě nepotřebuji. Bylo mi sděleno, že mám smůlu, budu muset platit až do srpna, neboť smlouva je na rok. No nic, zaplatil jsem, domů mi přišel formulář s postupem jak smlouvu ukončit, podle kterého jsem taky postupoval a doufal jsem, že věc je vyřízena.

Jaké bylo mé překvapení, když jsem o několik měsíců později, přesně 27.10. objevil v poště na nyní již dlouho neobývaném domě hned tři dopisy od O2 najednou. Sousedka chodí schránku pravidelně vybírat a ještě dva týdny před oním datem ve schránce nic nebylo, což je potvrzeno i mou sestrou.

V poště byl dopis nadepsaný datem 21.10.2013, který mi sděloval, že do 24.10.2013 (rozdíl je tři dny!) mám zaplatit dlužnou částku 1320 Kč, jinak jde věc k exekutorovi a do dlužní databáze Solis.

Další dopisy obsahovaly faktury na například zdvojnásobenou(!) měsíční platbu a další 'prkotiny'.

29.10. jsem volal na zákaznickou linku O2. Nejdříve jsem zjistil, že smlouva ukončená není, že si ji mám znovu ukončit a zaplatit tentokráte už 2100! Kč.

Na můj dotaz, zda už postoupili pohledávku exekuční společnosti, případně jaké, jsem nedostal odpověd, neboť operátor nevidí do systému. Mám tedy prý prostě zaplatit.

Prý moje ukončení smlouvy není platné, neboť jsem nezavolal na tuto linku kód, který mi přišel poštou k ukončení těchto služeb.

Chtěl jsem reklamovat, že kód jsem dle poštovních instrukcí na linku zavolal. Chyba lávky, v systému nic není, smůla! Také si nenahráváte své hovory, abyste se mohli bránit? Sami poslali věc poštou, požadují však telefonické potvrzení... Matně si pamatuji, že věc jsem řešil i na poště. Zdá se, že marně.

Zavolal jsem na informační linku znovu a chtěl jsem věc reklamovat. Velmi milá paní, která mi sdělila na dotaz pouze své příjmení, nikoli křestní jméno, s tím, že mi ho prý již řekla a že mi to nepřísluší ani vědět.

Operátorka přitom vidí vaše jméno, příjmení, bydliště, placené služby, placené částky, pravděpodobně váš účet a kdo ví, co ještě. Vy jste ovšem póvl.

Na dotaz pro reklamaci s tím, že jsem smlouvu řádně ukončil a nechci platit žádné další poplatky jsem byl suše odmítnut s tím, že po konzultaci s kolegy nebyla moje konzultace uznána. Jen tak z fleku!

Reklamační oddělění funguje naprosto skvěle. Na dotaz, kam si můžu dále zavolat či napsat o reklamaci, jsem byl odkázán na web do sekce Kontakty a Napište nám... Tak to se asi určitě dovolám reklamace.

Takže neexistuje důkaz, že ukončujete smlouvu s O2.

O2 vám nezavolá, neupozorní vás, až po několika měsících pošle milé upozornění na zrušenou adresu o navýšení ceny služeb a o postoupení pohledávek exekutorovi. Jedinou výjimkou bylo, že mi den před objevením zásilky od O2 volal pracovník O2 s tím, že prý mám vysoké zálohy na služby.

Upozornil jsem jej, že veškeré služby mám od června ukončeny. Pracovník nebyl ochoten ukončení služby ověřit a raději zavěsil. Mimochodem volal v sobotu dopoledne.

Prosím vyhněte se jakémukoli kontaktu s touto firmou, jinak vás může čekat naprosto orwellovské setkání s automatizovaným systémem na ukradení vašeho času, peněz a kusu života.

Ovšem jak jsem se dozvěděl od kolegů v práci, tak i druhá zřejmě největší mobilní společnost má veliké problémy s ukončováním smluv. Tak a teď babo raď ;-)

0
Vytisknout
9695

Diskuse

Obsah vydání | 1. 11. 2013