Rusové začali šetřit na nákupu nového oblečení a obuvi

11. 9. 2024

čas čtení 2 minuty
Ruské obchody s oblečením a obuví se potýkají s prudkým poklesem počtu kupujících: V červnu až srpnu se jejich počet meziročně snížil o 10 %, uvedla společnost Focus Technologies pro Kommersant. Zároveň Mall Index, který odráží počet návštěvníků na 1 000 metrů čtverečních obchodní plochy, se meziročně snížil v celé republice pouze o 2 %.

Rusové mění svůj přístup ke spotřebě – častěji si kupují oblečení z nutnosti, a ne z touhy, říká Jevgenija Chakberdijevová, ředitelka oddělení maloobchodních nemovitostí NF Group. Fashion Consulting Group si také všímá trendu "chytrého spoření": Kupující mají tendenci porovnávat ceny a často volí univerzální oblečení, které lze používat po dlouhou dobu.

Trh je ovlivněn rostoucími inflačními očekáváními Rusů - z tohoto důvodu spotřebitelé částečně přešli k aktivnějšímu nákupu zboží dlouhodobé spotřeby, včetně nábytku, spotřebičů a automobilů, říká Alexej Vančugov, řídící partner společnosti Vančugov a partneři.

"Nyní spotřebitelé utrácejí více peněz za jídlo a zábavu," říká Kirill Cedžinov, generální ředitel Munz Group.

Také je pokles návštěvnosti obchodů s oblečením a obuví spojen s přerozdělením výdajů a přeorientováním na online kanál, říká Anna Lebsak-Kleimans, generální ředitelka Fashion Consulting Group. To potvrzuje i Xenia Rjasova, generální ředitelka společnosti Finn Flare: V srpnu se návštěvnost společnosti v obchodech meziročně snížila o 10 %, ale tržby na sítích vzrostly.

Teplé počasí také brání růstu trhu s oblečením. "Když se změní roční období, kupující aktivně kupují nové oblečení, nyní je proces odložen," vysvětlil prezident společnosti Baon Ilja Jarošenko.

Negativní situace může přispět k přehodnocení plánů obchodníků na další rozvoj. "Návštěvnost je jednou ze složek obratu, a když se tento ukazatel snižuje, řetězce musí přepočítávat obchodní plány prodejen," vysvětluje Cedžinov.

Mnoho ruských maloobchodníků již po aktivní expanzi v loňském roce reviduje své plány, potvrzuje Chakberdijeva. To může vést k aktivní rotaci mezi nájemci, kteří zabírají relativně malé plochy v nákupních centrech - 50-200 metrů čtverečních, domnívá se Vančugov. Dodává však, že se nejedná o klíčové nájemce a nebude těžké je nahradit.

Zdroj v ruštině: ZDE

0
Vytisknout
1090

Diskuse

Obsah vydání | 11. 9. 2024