Ruská média vyslala Lukašenka na "útěk"

25. 3. 2019

Místo aby se zabývala četnými problémy vlastní země, ruská federální média se stále častěji vměšují do běloruských záležitostí. Vše dělají starou známou metodou - šíří lživé zprávy. Tentokrát se vyznamenal federální telekanál Cargrad, sponzorovaný Ruskou pravoslavnou církví. Tvrdil, že běloruský prezident Aleksandr Lukašenko se nejen připravuje k odchodu z funkce, ale chystá se i utéci ze země.

Jako zdroj ruský pravoslavný kanál ukazuje jakýsi anonymní web Kompromat Bělorusko. Samy o sobě takové anonymní publikace v Bělorusku už nikoho nepřekvapují. Překvapivé je tu však něco jiného: Že hlavní federální média podřízená Kremlu takové zdroje citují.

Bezpečnostní služba prezidenta Běloruské republiky obdržela příkaz připravit evakuační trasy," uvádí se ve zprávě Cargradu. Plánuje se prý evakuace do arabských zemí.

Jakému publiku je falešná zpráva určena není úplně jasné. Má zasít paniku mezi Bělorusy? Ale v Bělorusku nemá Cargrad licenci a není vysílán ani klasicky, ani po kabelu. Proto ho obyvatelé Běloruska jednoduše nevidí. Má zpráva ujistit Rusy o brzkém krachu běloruské vlády? To je také pochybné, protože v současnosti jsou dost zaměstnáni sháněním prostředků každodenní potřeby a sotva mají dost času na sledování televize - a už vůbec se nezajímají o problémy jiných zemí. Podobná politika nejspíše vypadá na poslušné plnění politického zadání. Ale kdo je zadal?

Připomeňme, že mezi myslícími Rusy se telekanál Cargrad těší nejednoznačné reputaci. Zejména nezřídka publiku představuje kněze, kteří diváky učí, že svlékat se v nemocnici před lékařem je hřích a léčit se z vážných chorob navrhují půstem, svěcenou vodou a modlitbou.

Podrobnosti v ruštině: ZDE

0
Vytisknout
2053

Diskuse

Obsah vydání | 27. 3. 2019