Cambridge Analytica si uchovala psychologické modely amerických voličů po celou dobu americké předvolební kampaně

6. 5. 2018



Facebooku se nepodařilo přimět firmu Cambridge Analytica, aby vymazala své prediktivní psychologické modely osobností voličů, vytvořených na základě dat milionů uživatelů ukradených z této sociální sítě. Derivativní modely vytvořené na základě osobních dat ze sociálních sítí obsahující prediktivní modely a seskupení voličů do určitých psychologických skupin mají obrovskou hodnotu pro firmy které se snaží manipulovat voliče psychologicky cílenými reklamami. 

Donald Trump si najal firmu Cambridge Analytica, jakmile byl nominován na  kandidáta v amerických prezidentských volbách. Cambridge Analytica v té době stále měla své psychologické modely k ovlivňování voličů.

Mark Zuckerberg tvrdil při slyšeních v americkém parlamentě, že Facebook přikázal firmě Cambridge Analytica už v roce 2015, aby "vymazala veškerá data získaná z Facebooku". Zamlčel však, že firma Cambridge Analytica nevymazala psychologické modely, vytvořené z těchto dat.

Podrobnosti v angličtině ZDE

 

0
Vytisknout
1343

Diskuse

Obsah vydání | 7. 5. 2018