V hodnocení gramotnosti patnáctiletých (PISA) se ČR umístila na 29. místě, jako "průměrná" země

7. 12. 2016


V hodnocení schopností patnáctiletých žáků ve vědě, v čtení a v matematice se ČR umístila na 29. místě, uprostřed "průměrných" zemí. Nejlepší výsledky zaznamenal Singapur, na druhém místě je Japonsko, na třetím Estonsko, dále Taipei, Finsko, Macao, Kanada a Vietnam.

Slovinsko je na 13. místě, Velká Británie na 15. místě, Německo na 16. místě, Polsko na 22. místě, USA na 25. místě, Rakousko na 26. místě.

V úrovni znalostí a schopností ve vědě a v matematice se ČR za poslední tři roky propadlo o 5, respektive 6 bodů, ve čtení se zlepšilo o pět bodů.

Tabulka je ZDE (na str. 5)

(Níže uvedený graf se týká matematiky):

0
Vytisknout
2020

Diskuse

Obsah vydání | 9. 12. 2016