Jak Český rozhlas oblbuje posluchače - ale už to zřejmě nemá vliv

17. 7. 2014 / Jan Čulík

Zdrojem velkého znepokojení je pro mě neuvěřitelně ubohá kvalita vysílání českého veřejnoprávního rozhlasu. Systematickým spiknutím, zjevně cíleným na otupování myslí posluchačů, je neustálé přerušování vysílání idiotskou hudbou, která brání posluchači myslet a mesmerizuje ho do stavu nevědomí. Ale i stanice jako Český rozhlas Plus, které to dělají méně, se projevují neuvěřitelně nízkou kvalitou svého vysílání, které je diletantské a k tomu ostře propagandistické. Redaktory zřejmě nenapadne, že by měli vysílat jen zajímavé, konkrétní myšlenky a nenaplňovat vysílání hloupou vatou, kterou ještě doplňují trapnými pokusy o propagandu. Jen pár ukázek ze čtvrtečního rána. Hlavní problém je, že vysílání je neuvěřitelně obecné, jsou to všeobecné plky, bez konkrétního zaměření na skutečné problémy, anebo se témata vysílání záměrně vyhýbají zásadním problémům dneška.

V tzv. "přehledu francouzského tisku" se ve čtvrtek před devátou hodinou ranní dopustil zpravodaj ČRo rasistického útoku, kdy prezentoval názory Palestinců v nynějším konfliktu mezi Palestinci a Izraelem jako něco nebezpečného a nepřijatelného. Proboha proč? Názory Palestinců jsou nepřijatelné, protože jsou to Palestinci? Nemá Český rozhlas nestranně informovat o názorech všech stran? Ve zprávách při informaci o tom, že Izrael ve středu usmrtil čtyři děti na pláži v Gaze, které tam hrály fotbal, přičlenil Český rozhlas šokujícím způsobem výmluvu Izraele, že prý Hamas používá děti jako lidské štíty. Potíž je, jak vyplývá ze svědectví četných mezinárodních novinářů na pláži v Gaze, děti si prostě nevinně hrály na pláži fotbal, jako živé štíty používány nebyly. Od Českého rozhlasu Plus to byla neuvěřitelná, manipulativní sprosťárna.

Následovala diskuse Pavla Kohouta a Ilony Švihlíkové o vyjednávání obchodní dohody o transatlantickém partnerství pro obchod a investice. Kohout posluchače chlácholil, že dohoda bude nesmírně výhodná, nechápu, proč má ten pán zapotřebí veřejnost dezinformovat. Ilona Švihlíková varovala, že dohoda bude především výhodná pro USA, ale ani jeden z mluvčích se nedotkl jádra problému, totiž toho, co je na dohodě NEJNEBEZPEČNĚJŠÍ, že dohoda umožní korporacím, aby žalovaly vlády u tajných panelů, které budou mít pravomoci větší než soudy a parlamenty. Největším nebezpečím této dohody je, že soukromé korporace budou mít právo prostřednictvím svých právníků žalovat vlády a parlamenty, které se pokusí hájit zaměstnanecká, ekologická či zdravotní práva. Například tabákové společnosti (už se to děje!!) budou mít právo žalovat stát, pokud se pokusí zabránit reklamám na cigarety. Proč se o tom vůbec nehovořilo?

Následoval rozhovor s jakousi psychiatričkou či psycholožkou o tom, že krize prý vede v Evropě ke zvyšování sebevražd. Na otázku, zda tomu tak skutečně je, interviewovaná osoba uvedla - musel jsem se smát - že je na mateřské dovolené a vlastně neví. Pak následovala série frází a obecností, které se nedaly skoro vůbec sledovat. Pak přišel pořad, v němž jakýsi voják veterán a ministr obrany Stropnický svorně nadávali veřejnosti, že si dostatečně neváží vojáků a že zpochybňují roli českých mrtvých v Afghánistánu. Stropnický vyjádřil názor, že je to stále vliv Rudého práva z doby před rokem 1989. Zvláštní, že ten komunistický propagandistický list měl tak obrovský vliv na veřejnost, že ten vliv trvá ještě čtvrt století po pádu režimu? Stropnický i vysloužilý voják v rádiu svorně nadávali veřejnosti, jak je blbá, že si neváží obětí českých vojáků v Afghánistánu. Nevysvětlili ovšem, proč čeští vojáci v Afghánistánu vlastně jsou. Moderátorka to vůbec nekorigovala. Zjevně touží Stropnický i vysloužilý voják brechtovsky po jiném národu, když se jim nelíbí to, co si tento národ myslí. Západní politik NIKDY voličům v médiích nenadává, že to jsou blbci. Čeští politikové se toho ještě moc nenaučili, ale poučí je zřejmě volební výsledky. Těžko bude pro pana Stropnického hlasovat někdo, komu pan Stropnický v rozhlase vyčiní do idiotů. Možná by se spíš pan Stropnický měl ptát, proč si tolik lidí myslí to, co se mu nelíbí. Tím trvalým vlivem komunistického Rudého práva z doby před rokem 1989 to asi nebude.

Média jako Český rozhlas mají velký problém. Sociální sítě a internetová média totiž vážným způsobem předstihují média establishmentová, která se úporně snaží společnosti vnucovat určitý názor, jenže ono to už nefunguje. Pražská kavárna, projevující se stále stejnou mediální propagandou a stále chabějšími výstupy ve stále méně vlivných sdělovacích prostředcích začíná být jako ten jakešovský kůl v plotě.

0
Vytisknout
11161

Diskuse

Obsah vydání | 22. 7. 2014