Polská státní televize "odhalila Evropskou unii"

10. 3. 2017

Hlavní zpravodajský pořad polské státní televize TVP Wiadomosci informoval o zuřivém odporu polské vlády proti zvolení Donalda Tuska na druhé funkční období šéfa Rady Evropy jako o triumfu, který odhalil zastrašování ze strany Německa.

Většina polských médií charakterizovala zuřivý odpor polské vlády proti Tuskovi jako fiasko Varšavy.

Nikoliv však pořad polské státní televize TVP Wiadomosci. Ten uvedl, že Tusk byl znovuzvolen v důsledku nátlaku Německa a že Polsko dosáhlo svého cíle, protože "odhalilo", jak Evropská unie skutečně funguje.

Televize odvysílala starý záběr, v němž Martin Schulz konstatoval, že ducha Evropy bude možná "nutno vynucovat silou". Televize TVP dále konstatovala, že EU je zkorumpovaná, nekompetentní a chce zaplavit Polsko uprchlíky. Tusk, jehož nenávidí šedá eminence polské strany Právo a spravedlnost Jaroslaw Kaczynski, se prý pokusil utajit své znalosti o finančních podvodech v Polsku. Volební procedury EU jsou prý méně transparentní než vatikánské konklávy.

"Některé z nejdůležitějších funkcí v Evropské komisi zastávají lidé, kteří by neměli šanci, kdyby měli být voleni přímou volbou," řekl reportér TVP.

Televize TVP tvrdila, že Rada Evropy prosazuje zákon šaria a citovala lživý výrok Jaroslava Kaczynského, že ve Švédsku je 54 zón, v nichž platí zákon šaria.

Loni v červenci během summitu NATO ve Varšavě vyjádřil tehdejší americký prezident Obama polskému prezidentu Dudovi veřejně znepokojení nad tím, že polská vláda strany Právo a spravedlnost porušuje ve sporu s Ústavním soudem zákon.

Televize TVP tehdy ztišila Obamovy výroky a komentátor přes ně říkal opak: že prý Obama poblahopřál Dudovi k vysoké úrovni demokracie v Polsku.

Podrobnosti v angličtině ZDE

0
Vytisknout
1969

Diskuse

Obsah vydání | 14. 3. 2017