BRITÁNIE:

Jak Channel Four použil bulvární praktiku proti šéfredaktoru buválrního deníku The Sun

20. 9. 2012 / Jan Čulík



V britských médiích se v posledních dnech hodně debatovalo o skandálu týkající se katastrofy, která se udála na fotbalovém stadionu v Hillsborough v Sheffieldu v roce 1989. Spadla tam tribuna a zahynulo při tom 96 fotbalových diváků. Až nyní, po více než dvaceti letech, vyšlo při vyšetřování najevo, že na stadionu byly zcela nedostatečné bezpečnostní předpisy a že smrt většiny obětí zavinilo nekompetentní chování policie. V době, kdy se katastrofa udála, však policie svou nekompetentnost utajila a - s vědomím tehdejší premiérky Margaret Thatcherové! - vinu svalila lživě na údajně divoké chování fotbalových fanoušků. Nic takového nebylo pravda.

Na spiknutí a na ohlupování veřejnosti v této věci se podílel i tehdejší šéfredaktor pravicového, bulvárního deníku The Sun, vlastněného Murdochovým impériem Kelvin Mackenzie. Mackenzie proti přání svých redaktorů napsal na titulní stranu svého listu: "PRAVDA: KATASTROFU ZAVINILI FANOUŠCI", i když dobře věděl, že ji zavinila policie.

Channel Four News se Mackenziho opakovaně dotazovaly, proč lhal, ten jim však v té věci odmítl poskytnout rozhovor. Tak se reportér Alex Thompson vydal s kamerou před Mackenzieho dům. Co se stalo, uvidíte ve výše uvedeném klipu. Mackenzie nejprve nechtěl vyjít z domu, ale pak... Na hrubý pytel hrubá záplata. Takhle by měly české televize jednat s Kalouskem.

0
Vytisknout
2419

Diskuse

Obsah vydání | 20. 9. 2012