Logicky: Vysokorychlostní vlaky nelze provozovat na tratích s přejezdy

22. 7. 2015 / Jan Čulík

U Studénky se srazilo pendolino s nákladním automobilem. Až 25 osob bylo zraněno, někteří z nich vážně. Na místě zůstali dva mrtví. Vlak dokázal zastavit až dva kilometry po srážce. Motor auta byl nalezen až 200 metrů od nehody. Na místo nehody přijíždějí ministři, informují Novinky.

K tomu poznámku: Je zjevné a logické, že vlaky, které jezdí rychlostí 140-160 km/h nemohou prostě jezdit na tratích, na nichž zůstávají předpotopní přejezdy se závorami. Pak nutně dochází k takovýmto nehodám. U vysokorychlostních tratí je možné mít pouze mimoúrovňové přejezdy, přes mosty či podjezdy. Je s podivem, že si to nikdo při modernizaci trati Praha-Ostrava neuvědomil. Teď se politikové diví, že je na místě 25 zraněných.

0
Vytisknout
10445

Diskuse

Obsah vydání | 24. 7. 2015