Polsko: Soukromé televizi dal stát pokutu za to, že odvysílala reportáže z protestních demonstrací

12. 12. 2017




Polská Rada pro rozhlasové a televizní vysílání dala pokutu soukromé televizní stanici TVN za to, že vysílala reportáže z protivládních demonstrací, které se konaly ve Varšavě v loňském prosinci.

Rada konstatovala, že tyto reportáže televize TVN "podpořily protizákonnou činnost" a "povzbuzovaly chování, které ohrožovalo bezpečnost".

Televize TVN byla pokutována částkou 414 000 amerických dolarů.

Demonstrace, které se konaly v prosinci 2016 a o kterých televize TVN informovala, byly vyvolány plány vládnoucí strany Právo a spravedlnost omezit počet novinářů a televizních stanic, které by měly mít právo vysílat jednání parlamentu. Tyto návrhy byly po demonstracích víceméně zrušeny.

RRTV rozhodla, že vysílání zpravodajského okruhu TVN porušilo zákon, protože v něm vystoupili opoziční politici, kteří vyzývali občany, aby se připojili k protestům.

TVN je Američany vlastněná televize, která často kritizuje ultrapravicovou polskou vládu.

Televize uvedla, že s pokutou nesouhlasí a že se odvolá. 

Pět členů Rady pro rozhlasové a televizní vysílání jmenovala buď sama strana Právo a spravedlnost, která má v parlamentě většinu, anebo polský prezident, který je také bývalým členem strany Právo a spravedlnost. 

Podrobnosti v angličtině ZDE

0
Vytisknout
1475

Diskuse

Obsah vydání | 13. 12. 2017