Vědci zjistili, že lze dramaticky zvýšit efektivnost reklamy na Facebooku na základě jediného uživatelova "likeu"

14. 11. 2017



Vědci z Cambridgeské univerzity rozdělili 3,5 milionu uživatelů Facebooku na extroverty a na introverty podle jejich jediného "likeu" - jestli označili "likem" něčí výrazně extrovertní či něčí výrazně introvertní stránky. Těmto uživatelům pak předložili sponzorovanou reklamu na kosmetické výrobky, která byla záměrně cílena buď na extroverty, nebo na introverty.

V případech, kdy byly reklamy zaměřeny správně na typ osobnosti, určený podle předchozího jediného "likeu" uživatele, reklamy byly o 54 procent efektivnější než pokud nebyly správně zaměřeny na extroverty či introverty.

Podrobnosti v angličtině ZDE

 
0
Vytisknout
1446

Diskuse

Obsah vydání | 16. 11. 2017