Reklama Lidlu a Puškinův pradědeček
4. 1. 2017 / Boris Cvek
Hysterie mnoha Čechů nad černochem v reklamě obchodního řetězce Lidl ve mně vyvolala jednu myšlenku: nějak takto zamlada vypadal pradědeček Alex...Sarkasmus na adresu rasistů ukazuje, že část Čechů má potřebu se od rasismu distancovat
5. 1. 2017
Společnost Lidl odpovídá na reakce některých českých zákazníků, kteří vyjadřují své pohoršení nad "negroidní" a "multi kulti" reklamou, kterou česká pobočka německého řetězce distribuuje.
Jiný post Lidlu na Facebooku vyvolal převážně sarkastické reakce typu "proč jste nevybrali nějaké ryze české plemeno" nebo "retrievery v ČR nechceme". Pozoruhodné ovšem je, a diskuse to potvrzuje, že rozpolcenost postojů k základním pilířům lidských práv v současné české společnosti je vysoká. Řada rasistů je evidentně ochotna bránit svůj status quo, založený na omezenosti, ad absurdum.
Diskuse