Některé názory holt nemohou v mainstreamovém časopise vyjít

7. 5. 2013 / Štěpán Kotrba

...protože jsou zcenzurovány šéfredaktorem, ačkoliv byl redakcí příspěvek objednán. Analytický přípodotek, kritizující rozhovor generálního ředitele televize Nova Andruška pro časopis Týden o České televizi a uvádějící smutná fakta o ekonomické pozici Novy s odkazem na server Borovan, byl zcenzurován šéfredaktorem týdeníku Marketing a média vydavatelství Economia, a.s. Bývalý šéfredaktor zpravodajského rádia Česko Václav Sochor, který nahradil v MaM Dana Köppla, prostě kritiku umírajícího brontosaura kdysi nejmocnější televize nepřipustí. Nejspíš Andruškovi dává umělé dýchání z úst do úst, aby Nova obživla. Láska je holt láska...

Marketing & Media 6/2013 ovšem na str. 12-13 zveřejnil dvoustránkový rozhovor s Janem Andruškem, ve kterém ředitel tvrdí, že skupina Nova bude letos chtít navýšit podíl na sledovanosti na televizním trhu - "o něco ambiciózněji" nad 40%... a hodlá lobbovat za vlastní multiplex DVB-T2.. To ale bylo ještě před tím, než burza zareagovala na ekonomické výsledky Novy. Novinář, který je novinář a ne píárista, by dnes reálné výsledky manažera s jeho smělými plány konfrontoval. Sochor se ovšem snaží naopak nepohodlné názory potlačovat. A to byl i důvod, proč odešel z Českého rozhlasu. MaM se nyní pod jeho vedením stává časopisem reklamním, nikoliv časopisem o reklamě. Titul Marketing & media tak získává jiný význam. Vydavatel by se měl zamyslet, jestli to takhle chce.

6. 5. 2013 Štěpán Kotrba: Ne Česká televize, ale dluhy firmy, která vlastní Novu, se vymkly kontrole - zveřejněno v Britských listech ZDE

0
Vytisknout
3249

Diskuse

Obsah vydání | 9. 5. 2013