Mé příběhy s Českou pojišťovnou

3. 12. 2012

Se zájmem jsem si přečetl příspěvky na téma Česká pojišťovna. Již je to jen nošení dříví do lesa, ale ...

Snad budou zajímat i mé příběhy, píše Jan Hoffmann.

Příběh první

Jakožto klient ČP jsem kdysi povinné ručení zaplatil o cca 14 dnů později .. .. nějakou dobu se nic nedělo, upomínka nepřišla, složenka na penále též ne, v příští platbě opomenutí zúčtováno nebylo. Věc jsem neřešil. Za rok jsem boural, škoda byla vyčíslena na 34 000. Jaké bylo mé překvapení, když na mně pojišťovna vymáhala polovinu plnění z důvodu nesplnění mé povinnosti včas a řádně platit pojistné. V telefonickém rozhovoru s pracovníkem pojišťovny došlo z mé strany k přerodu postoje od smířlivého pokorného hřbet ohýbajícího otroka až k postoji podobajícímu se turu s krví podlitýma očima. Pracovník byl totiž ochoten se mnou smlouvat, poslední nabídka byla, ať vypláznu alespoň 10 - 20%. Výsledkem jednání bylo několik hrubých výrazů z mé strany, zakoupení lahve kořalky .... a druhý den email z mé strany s vyjádřením, že nedostanou nic a celá rodina ruší smlouvy s pojišťovnou. Kupodivu to zafungovalo. Připadal jsem si jako v Orientu.

Příběh druhý

Jakožto klient ČP jsem před pár lety prodával automobil ... přes seriosní autobazar. Ve své naivitě jsem nějak opomenul, že firma zařídí naprosto vše ... mimo zrušení pojistné smlouvy s ČP. Inu, jistě, byla na mé jméno, nikoliv na jakéhokoliv majitele zmíněného automobilu. K mému překvapení jsem ještě rok dostával složenky na zaplacení povinného ručení na auto, které jsem již nevlastnil a nepoužíval. Poté, co jsem se mííírně rozhněval, spojil jsem se s majitelem ... a s úžasem zjistil, že jakožto řádný člověk neprodleně po koupi uzavřel pojistnou smlouvu s ČP. ČP tedy klidně vybírala, resp. mínila vybírat, na to samé auto dvojí pojistné. Na můj dotaz na pojišťovně, zda by v případě pojistné události tedy došlo k dvojímu plnění, jsem se dozvěděl, že samozřejmě nikoliv. Dvojí pojistné ale vybírat lze a dlužné pojistné dle smlouvy je zapotřebí doplatit. Samozřejmě nedostali nic a opět došlo na hrubá slova ...

Můj závěr je tento:

ČP je posttotalitní podnik s monopolistickými manýry, zaměstnávající asociální manažery, podnik, kterému nevadí pracovníci neloajální ke klientům. Obrazně řečeno, na klienty programově kašlou.

0
Vytisknout
4558

Diskuse

Obsah vydání | 5. 12. 2012