Pozor, Česká pojišťovna už neposílá složenky a neupozorňuje na splatnost pojištění

3. 12. 2012

I já se přidávám s čerstvou zkušeností s Českou pojišťovnou, píše Jaroslav Novotný.

Před týdnem jsem obdržel na svůj mobilní telefon SMS zprávu, že dlužím této instituci poměrně velkou částku za neživotní pojištění. Když jsem se pak podíval na pojistku, tak jsem jim musel dát za pravdu, neboť jsem k onomu dni již déle než měsíc dlužil pololetní splátku.

Sám jsem byl ovšem překvapen skutečností, že v minulosti jsem byl vždy před vypršením doby splatnosti svého závazku poštou "obdarován" patřičnou poštovní složenkou na její uhrazení.

Tentokrát nic. Na můj telefonický dotaz proč se tak nestalo i tentokrát mně bylo pracovnicí ČP sděleno, že ČP od této dosavadní praxe musela z důvodů vysoké nákladnosti upustit.

Nyní je prý plně na klientech, aby si vedli svůj časový plán splácení. Po čase zasílá Česká pojišťovna dlužníkům SMS upozornění (pokud ovšem ve smlouvě uvedou svoje číslo mobilu).

Když jsem namítl, že v mém případě jsem dostal toto upozornění o nezaplacení po více než měsíci od doby splatnosti, byl jsem ubezpečen, že se prý nic neděje a mé případné nároky by nebyly dotčeny ani po dvou měsících prodlení.

Když však čtu o potížích jiných klientů ČP s povinným ručením, nejsem o tom vůbec přesvědčen. Jestliže může ČP zaslat SMS po lhůtě splacení, nic ji přeci nemůže bránit v tom, aby mně stejnou cestou včas vyzvala k zaplacení svého závazku včas.

0
Vytisknout
5635

Diskuse

Obsah vydání | 5. 12. 2012