KOUTEK REKLAMNÍ TUPOSTI:

Školu mi stále vybírají soudruzi

3. 4. 2012 / Tomáš Koloc

Pražská televize Metropol se ve své reklamní kampani (která je -- vzhledem k tomu, že probíhá na dveřích pražského metra -- tu a tam přelepena jinou reklamou) připojila k propagandistickému oblbování mládí národa, v rámci něhož se už tisknou i příručky pro žáky základních škol, v nichž se píše, aby děti nevěřily babičkám a dědečkům, když jim budou říkat, že minulý režim měl i své kladné stránky, a vysvětlují, proč jsou babičky a dědečkové hlupáci.

Na reklamní otázku: "Mluví ti do výběru školy rodiče. Co kdyby ti JÍ (spisovně česky JI) vybírali soudruzi?" může dnešní teenager odpovědět: "Dnes už nejsem při přijetí na školu kádrován podle postojů svých rodičů, ti mi ale školu vybírají podle toho, zda mají na to mě na ní udržet. Na výběr mojí školy mají pořád zásadní vliv soudruzi, ti bývalí; z ODS a dalších pravicových stran, které prosazují školné a orwelizující reformu školství.

Další text této reklamní kampaně zní: "Máš svůj idol? Co kdyby to musela být mumie Lenina na náměstí?" (Možná odpověď dnešního teenagera: "Není to tak dávno, co jsem musel držet povinný třídenní státní smutek za zemřelého, o němž vůbec nic nevím -- a ve školních osnovách se o něm ani nic nedozvím.")

Na poslední text bych autorovi odpověděl sám: "Jdeš dnes nakoupit? Co kdyby ses musel porvat o banány?" -- Dnes nakoupit nejdu, ale včera jsem měl službu v azylovém domě, kde se bezdomovci poprali o sáček krystalového cukru...

0
Vytisknout
5546

Diskuse

Obsah vydání | 4. 4. 2012