Studie: Britská média byla během voleb zaujatá proti Corbynovým labouristům

14. 6. 2017

Podle studie Centre for Research in Communication and Culture at Loughborough byly britské sdělovací prostředky zaujaté proti labouristům v kampani, která byla negativnější než kampaň z roku 2015. Na rozdíl od roku 2015 mediálnímu zpravodajství vévodili konzervativci a labouristé. Zhruba 84 procent politiků, kteří se objevili v tisku, televizi a rozhlasu, patřilo ke dvěma největším politickým stranám. Média na začátku kampaně věnovala premiérce Therese Mayové větší prostor než Jeremymu Corbynovi. Avšak ve čtvrtém nebo pátém týdnu kampaně se tento nepoměr téměř narovnal, byť Mayová se i nadále těšila většímu zájmu sdělovacích prostředků.

V průběhu kampaně byli konzervativci více citováni jak v tisku, tak v televizi. Sdělovací prostředky se vesměs soustředily na lídry obou největších stran. Zpravodajství britských tiskovin bylo převážně negativní. Žádná z politických stran nezískala čistě pozitivní hodnocení, nicméně labouristé byli vykreslováni v horším světle než jejich konkurenti. Oproti tomu média byla konzervativcům nakloněna až do té doby, než Theresa Mayová začala názorově obracet kvůli „dani z demence“.     

Periodika, jako jsou The Mirror, The Star a The Guardian, byly jedinými tiskovinami, které zprostředkovaly pozitivní zpravodajství labouristů a negativní konzervativců. The Sun, The Daily Telegraph, The Daily Mail a The Daily Express naopak stranily konzervativcům a haněly labouristy. Pouze Financial Times negativně referovaly o všech politických subjektech.

 

Ačkoli labouristé čelili nevoli britského pravicového tisku, pozoruhodná jsou rovněž stanoviska předních labouristů a bývalých členů této strany, kteří během kampaně neskrývali své antipatie vůči Jeremymu Corbynovi, jak ukazuje reportáž televize Channel 4 News. Tito politikové včetně londýnského starosty Sadiqa Khana tvrdili, že Corbyn je nezpůsobilý vést jejich stranu k vítězství a že labouristy čeká drtivá porážka. Přitom lídr labouristů navzdory negativní mediální kampani dokázal zmobilizovat mladé lidi, aby přišli k volebním urnám a aby si tak labouristé výrazně polepšili. Labouristická strana, jak se zdá, se dokázala zbavit pravicového blairistického nátěru a přichází s moderní levicovou agendou, poznamenává Daniel Veselý.  

 

0
Vytisknout
2952

Diskuse

Obsah vydání | 15. 6. 2017