Provizorní zázemí pro „Brno hl. nádr.“ takto obstojí?

12. 6. 2017 / Miloš Dokulil



Kdekdo (hlavně ovšem takto již postižený) bude zřejmě vědět, že mezi 3/6 až 10/9 je pro cestující areál hlavního nádraží v Brně vůči cestujícím vlakem ve výluce. A že 300 vlaků takto má denně automaticky rovněž své provizorní zázemí k nastupování a vystupování. A že zatím takto jde pouze o „předpeklí“, protože „pravé peklo“ má nastat (na základě důvěrného příslibu shůry, ze Správy železniční dopravní cesty) až „příští rok“ (!). Takže přátelé pekla se mají již nač těšit. Již ze stávající vzorkovnice nabídnutého předpeklí.

Jako kdybychom vůbec ještě nežili v informačním – 21. – století! Vždyť mnohé bylo možno připravit včas a kulturněji předem již pro tu výchozí fázi zahájeného opravného dění. Nejenže jsme se vrátili do počátků historie železnice tím, že nesrovnatelně větší masy cestujících nejsou v nyní náhradních prostorách chráněny před deštěm či před úpalem. (O zajištění hygienického zázemí nebo osvěžení na nesrovnatelně náročněji frekventovaných nástupištích taky mluvě.) Ne že by dětské kočárky příhodně obstály synchronně pro výchozí či závěrečnou cestu na nastražených schodech. A že by mohl teď v „provizorním zázemí“ Dolního nádraží nebo v Židenicích cestovat někdo příhodně na invalidním vozíku? Pokud má někdo třeba zrovna namířeno do Brna z Prahy, ať se pak po rozjezdu rychlíku nezačne divit, v kolikátém vagonu zrovna sedí, protože by to mohl potřebovat vědět pro výstup z vlaku v Brně; vždyť se to cestujícím šetrně a opakovaně sděluje teprve potom, až se vlak rozjede, nikoli hned na nástupišti. Že by zároveň někdo oprávněně a včas uvažoval rovněž o těch, kteří směřují do Brna třeba poprvé v životě a jejichž mateřštinou není čeština?

Kde jsme se to ocitli? Zatím jen v tom předpeklí?! Ale jen ti, kdo by jinak měli co do činění jen s „Brnem, hlavním nádražím“? (Mnozí ovšem každodenně.)



0
Vytisknout
3439

Diskuse

Obsah vydání | 15. 6. 2017