Zatočíme s korupcí aneb Nejsme jako oni

10. 7. 2013 / Kateřina Ryšavá

Ráda bych vás, milí čtenáři, upozornila na článek, který má jistou výpovědní hodnotu o poměrech v dnešní Číně. Poslední dobou slýcháme o potřebě navázat užší hospodářské vztahy s Čínou. Jen nedávno jsme se vymanili ze socialistického područí a nyní bychom měli činit kroky zpátky? Proč, prosím vás? Snad z oněch důvodů, že se před rokem 89 nikdo nemusel bát o práci, že lidé měli peníze na jídlo a nikdo nebydlel pod mostem, tedy si lidé kupř. mohli "dovolit" přivést na svět potomky? Neměli jsme přece svobodu. Jenže svobodný může být člověk přece pouze vnitřně, společnost ze své podstaty dělá vše pro to, aby lidi na svobodě omezila, každá společnost. Mít svobodu, tedy ji vlastnit, nejde. Žádnou svobodu jsme neměli a dnes logicky také nemáme, čímž ovšem nechci laskavého čtenáře nikterak zdržovat při čtení úryvku z článku o zpátečnické komunistické Číně, který byl důvodem sepsání mého drobného komentáře.

V článku pod názvem Čínského ministra odsoudili za korupci k trestu smrti, který zveřejnil portál Novinky.cz, se mimo jiné píše: Bývalý čínský ministr železnic Liou Č'-ťün byl za korupci a zneužívání moci odsouzen v Pekingu k trestu smrti. Ve funkci ministra podle obžaloby napomohl k výhodným postům či lukrativním zakázkám. Například pomáhal za úplatu jisté pekingské investiční společnosti k výhodným kontraktům na přepravu nákladů a na budování železniční infrastruktury. Podle žalobců způsobil státu velké škody tím, že parazitoval na státním majetku a "poškodil zájmy čínského lidu. Podobný trest bývá v zemi podle agentury AFP zpravidla zmírněn na doživotní vězení. Případ je podle agentury Reuters vnímán jako test odhodlanosti čínského prezidenta Si Ťin-pchinga zatočit se všudypřítomným úplatkářstvím.

Dobrou zprávou pro naše politické představitele je, že ČR zrušila trest smrti. To ovšem neznamená, že naše politiky, kteří zapomněli ve svých funkcích sloužit zájmům své vlasti, nestihne též spravedlivý a tvrdý trest. Kupříkladu v podobě míst v představenstvu ČEZu nebo Dopravního podniku.

0
Vytisknout
5661

Diskuse

Obsah vydání | 12. 7. 2013