Koutek reklamní tuposti 7

Zahoďte vaši češtinu do vašeho kanálu

24. 1. 2011 / Štefan Švec

Blogger Jiří T. Král nedávno popsal hlášení, které se před každým představením několikrát ozve v divadle Kalich:

"Děkujeme vám, že si vypnete vaše mobily."

Čeští marketéři už dávno zapomněli, že existuje zájmeno "svůj", a píšou stylem "Petr chce obnovit jeho šatník." Pokud se ale podobná zhůvěřilost objeví ve stánku kultury, měl by pan ředitel pořádně zvýšit JEHO hlas.

Proč tento koutek?

Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.

Vytisknout

Obsah vydání | Pondělí 24.1. 2011