20. 12. 2004 / Milan Štěpita
Jako daleko větší problém (alespoň na gymnáziu) vidím skutečnost, že i když studenti něco přečtou, nedokáží se k tomu vyjádřit.
Dobrý den. Chtěl bych několika poznámkami reagovat na nedávno ...
17. 12. 2004 / Dominik Lukeš
Když v roce 1915 T. G. Masaryk v Londýně spoluzakládal Školu pro slovanská a východoevropská studia (SSEES) viděl Evropu podobně jako ji dnes vidíme my: úzce propojený politický prostor, plný napět...
17. 12. 2004 / Josef Vít
Na stránkách BL neutichá diskuse na téma "naše školství". Všechno začalo zprávou OECD, která nedala českým školákům nejlepší vysvědčení. Autoři mají rozličné názory na zkoušení a ověřování probrané...
16. 12. 2004 / Jan Čulík
Protože si Češi (včetně politiků) často myslí, jak jsou ve světě známí a populární, nenapadne je, jak obrovský význam mají pro českou zahraniční politiku vysokoškolská bohemistická studia v západní...
Česká studia v zahraničí:
14. 12. 2004 / Rajendra A. Chitnis
Jako pracovník, který přijímá studenty na katedru rusistiky na Bristol University, se od uchazečů o studium setkávám nejčastěji s touto otázkou: "Kolik budu muset studovat literatury?" Musíte si dá...
Czech Studies Abroad:
14. 12. 2004 / Rajendra A. Chitnis
As Admissions Tutor for the Russian Department at Bristol University, the most common question I am asked by applicants is: `How much literature do I have to do?' You have to be careful how you ans...
Between the Rock of Social Scientism and the Hard Place of Liberal Humanism:
13. 12. 2004 / Tim Beasley-Murray
When I tell people who do not have anything to do with Central Europe that I am involved with Czech and Slovak Studies, they often assume that there must be marvellous opportunities after the Velve...
Mezi Scyllou společenských věd a Charybdou liberálního humanismu
13. 12. 2004 / Tim Beasley-Murray
Kdykoli řeknu lidem, kteří nemají nic společného se střední Evropou, že vyučuju česká a slovenská studia, často vyjadřují názor, že po "sametové revoluci" a po vstupu ČR i Slovenska do Evropské uni...
10. 12. 2004 / Martin Škabraha
Rád bych se připojil k zamyšlení Borise Cveka a dalších autorů nad povahou vyučování v českých školách, jednak svou osobní zkušeností, jednak několika obecnými poznámkami.
Krátce, od září tohoto ...
10. 12. 2004 / Jan Čulík
Zpráva Organizace pro evropskou spolupráci a rozvoj o školství, z níž vyplývá, že čeští žáci sice mívají solidní encyklopedické znalosti, ale špatně rozumějí čtenému textu a neumějí ho interpretova...