Pracovníci úřadu dohlížejícího na Hlas Ameriky a Svobodnou Evropu se obávají breitbartizace amerických médií vysílajících do zahraničí

1. 4. 2018

čas čtení 1 minuta



Zaměstnanci americké Rady pro vysílání (Broadcasting Board of Governors, BBG), která dohlíží na provoz amerických médií financovaných státem a vysílajících do zahraničí, volají na poplach: Podle nich dochází k pokusům naplnit tuto Radu spojenci Steva Bannona a proměnit tak americké zahraniční vysílání v "Parlamentní listy".

Dlouhodobý činitel BBG André Mendes a Jeffrey Shapiro, bývalý autor Breitbartu, amerických Parlamentních listů a nyní vysoký poradce pro BBG, prý uzavřeli spiknutí, jehož cílem je odstranit z vedení Rady dosavadní normální ředitele. Chtějí vedení Rady naplnit ideology, kteří budou prosazovat názory Donalda Trumpa, a očekávají, že Bílý dům dosavadní Radu rozpustí a Mendese udělá jejím ředitelem.

Zaměstnanci se obávají, že pokud k tomu dojde, ochromí to nezávislou a na faktech založenou novinářskou práci, kterou provádějí Hlas Ameriky, Rádio Svobodná Evropa a Rádo Svoboda, Úřad pro vysílání na Kubu, Rádo Svobodná Asie a vysílací sítě pro Blízký východ.

Americké zahraniční rozhlasové a televizní vysílání se šíří v 61 jazycích světa do více než 100 zemí a sleduje ho 278 milionů lidí. Zaměstnanci Rady charakterizují jejího dosavadního šéfa Johna Lansinga jako vysoce respektovaného činitele, ale mezi ním, Mendesem a Shapirem vznikají konflikty.


Podrobnosti v angličtině ZDE

0
Vytisknout
3828

Diskuse

Obsah vydání | 4. 4. 2018