Generální ředitel BBC odstoupil kvůli chybě svých novinářů

10. 11. 2012

George Entwistle, generální ředitel BBC, který nastoupil do své funkce 17. září 2012, v sobotu večer odstoupil za chyby novinářů ve své organizaci. V pátek 2. listopadu odvysílal pořad Newsnight televize BBC tvrzení, že děti v dětském domově ve velšském městě Wrexhamu zneužíval "vysoký činitel Konzervativní strany", blízký Margaret Thatcherové. Pořad Newsnight neuvedl jméno dotyčné osoby, jíž byl lord MacAlpine, ale jméno se rozšířilo po internetu.

Podrobnosti v angličtině ZDE

Deník Guardian zjistil, že obvinění, že Lord MacAlpine, bývalý vysoký činitel Konzervativní strany za vlády Margaret Thatcherové, sexuálně zneužíval chlapce z dětského domova ve Wrexhamu, je nepravdivé, a že se Lord MacAlpine stal obětí chybné záměny totožnosti. Lorda MacAlpina jako pedofila identifikovala pořadu Newsnight v televizi BBC oběť pedofilního sexuálního zneužívání Steve Messham. Reportéři BBC však Messhamovi neukázali fotografii Lorda MacAlpina, tu Messham uviděl až v pátek večer, kdy upozornil, že toto není osoba, kterou mu v osmdesátých letech velšská policie identifikovala jako údajného lorda MacAlpina. Pořad Newsnight televize BBC 2. listopadu 2012 odvysílal reportáž, naznačující, že "vysoký činitel Konzervativní strany" je pedofil, který zneužíval děti v dětském domově ve Wrexhamu (neuvedla jeho jméno), ale to se objevilo posléze na sociálních sítích. BBC se nespojila s lordem MacAlpinem a nepožádala ho předem o vyjádření.

Vedení BBC s okamžitou platností suspendovalo veškerou investigativní práci pořadu Newsnight - bude podrobena kontrole, zda se provádí dostatečně profesionálně a spolehlivě. Známí moderátoři pořadu Newsnight Jeremy Paxman a Kirsty Wark byli odvoláni a páteční pořad uváděl Eddie Mair, normálně moderátor podvečerního publicistického vysílání BBC Radio Four. V pořadu uvedl mimo jiné: "Chtěli jsme interviewovat ve věci tohoto skandálu vedení BBC, ale nikdo nám nechce poskytnout rozhovor." Zmínil se také "Je tohle konec pořadu Newsnight?"

Nový skandál vznikl poté, co BBC těžce zápolila po mnoho týdnů se skutečností, že její celebrita Jimmy Savile, jakýsi anglický "strýček Jedlička" léta zneužíval nezletilé děti a investigativní film pořadu Newsnight v této věci manažeři BBC potlačili. Reakce vedení BBC na tento skandál byla nedostatečná, nekompetentní a arogantní.

Podrobnosti v angličtině ZDE

Za skandály britských médií může kultura astronomicky placených manažerů, tvrdí publicista Čulík ZDE

0
Vytisknout
1264

Diskuse

Obsah vydání | 12. 11. 2012