Kreml vyhrožuje, že zakáže všechna britská média

14. 3. 2018

Moskva tvrdí, že žádné britské médium nebude moci fungovat v Rusku, pokud Británie zruší licenci pro státní propagandistickou televizi RT.

Ministerstvo zahraničí přišlo s touto hrozbou v reakci na oznámení britského regulátora Ofcom, že nemusí obnovit licenci britské pobočce ruské státní televize. Oznámení přišlo v kontextu rostoucího napětí mezi oběma zeměmi po otrávení špiona na britské půdě s použitím nervově paralytické látky.

Varování zaznělo na tiskové konferenci, na níž mluvčí ministerstva zahraničí Maria Zacharovová prohlásila, že se "nevyhrožuje jaderné mocnosti", jak informovala státní agentura RIA-Novosti.

RT, dříve Russia Today, je televize s nepřetržitým vysíláním financovaná ruskou vládou. Po útoku na Sergeje Skripala a jeho dceru Julii v Salisbury někteří poslanci žádají zákaz RT v Británii.

RT, která vysílá z Londýna osm televizních kanálů, vyjádřila nesouhlas s postojem britských úřadů.

Británie dala Rusko ultimátum do úterní půlnoci. Žádala vysvětlení, jak došlo k použití nervově paralytické látky vyvinuté v SSSR při útoku na britské půdě.

Premiérka Mayová bude dnes o situaci informovat parlament a regulátor Ofcom poté zváží postup vůči licenci pro RT.

Propagandistická ruská státní televize RT porušila za dobu své existence patnáctkrát britské předpisy o vyváženosti a pravdivosti televizního vysílání. Tři tyto případy byly tak vážné, že za ně Ofcom televizi RT potrestal. Nejzávažnějším přestupkem byla série lživých či zaujatých pořadů o konfliktech na Ukrajině a v Sýrii. Ofcom televizi RT posléze donutil, aby odvysílala opravy a analýzu Ofcomu, která obsahovala zjištění o lživých odvysílaných informacích.

 

Zdroj v angličtině: ZDE

0
Vytisknout
2551

Diskuse

Obsah vydání | 16. 3. 2018